Graag uw mening! Wel of niet verbouwen?

Forumlid

Graag uw mening! Wel of niet verbouwen?

Bericht door Forumlid »

We willen graag wat meningen horen. We staan namelijk voor de keuze om de piepkleine badkamer van 2 m2 :shock: groter te maken en (een stuk van) de kleine slaapkamer (2 bij 3,5 m) er bij te betrekken.

:idea: Maar... is dat slim? Als wij de woning ooit weer willen verkopen, wat is dan aantrekkelijker voor potentiele kopers:

1. een piepklein slaapkamertje + grotere badkamer met bad
2. een piepkleine badkamertje + kleine slaapkamer
3. een luxe badkamer (en geen extra slaapkamertje meer)

Er is nog een andere slaapkamer in de woning en het is een starterswoning.

Graag uw mening! Dankjewel. :)
pepijn

Bericht door pepijn »

Als het echt een starterswoning is en je ook mikt op een starterspubliek, dan zou ik de badkamer vergroten en van de resterende ruimte een soort inloopkledingkast maken. Geeft een luxe uitstraling, lekker veel bergruimte en maakt je huis anders dan andere (vergelijkbare ) huizen, waardoor je het makkelijker verkoopt.

Maar goed, dat is mijn mening..
Michel

Bericht door Michel »

Een 3 kamer woning verkoopt makkelijker dan een 2 kamer. De laatse kamer hoeft niet al te groot te zijn. Maar wel dat er bereau en een kast kunnen staan bijvoorbeeld. En daar naast een luxer badkamer altijd mooi en beter verkoopbaar.
Herman

Bericht door Herman »

Het hangt er maar compleet vanaf wat voor mensen je treft. Waarbij een 3-kamer woning meer oplevert dan een 2-kamer. (ander publiek)

Zelf heb ik een huis, waar een kamer is opgeofferd voor een ruimere badkamer. De oude badkamer werd gebruikt als washok.

Ik heb eerst een vaste kast verbouwd tot washok. Het oude washok (1.60 x 1.80) ben ik weer aan het verbouwen tot badkamer (met douche 90x90 5-hoek, inbouwreservoir/toilet en een luxe wastafel). Niet groot dus, maar wel redelijk luxe, en hoge kwaliteit materialen.

Zodra de nieuwe badkamer klaar is, wordt de oude badkamer weer teruggebracht tot kamer. Derhalve ga ik van 3 naar 4 slaapkamers. Ruimte die ik momenteel niet direct nodig heb, maar ik heb meer aan een gewone kamer (hobby), dan een ruime badkamer.

Maar 2 m2 is wel heel erg weinig. Kan je geen douchecabine in de kamer maken, tegen de badkamer aan, en dan dat stukje muur eruit breken? Dan hou je redelijk wat kamer over, en heb je een wat ruimere badkamer.
Wat ik zeggen wil is: probeer zo veel mogelijk kamer over te houden, zonder dat het een "moeilijke" kamer wordt die niet meer in te richten is, maar creeer ook een badkamer waarin de gemakken die je wenst.