Kijk uit voor beunhazen

Holiday

Kijk uit voor beunhazen

Bericht door Holiday »

Bij het bouwen van een garage zonder aannemer, had de metselaar geen tijd meer.
Bij het zoeken op internet, melde zich een metselaar uit Woerden, zijn naam is Edwin Versluis.
Hij had meer tijd en nam de klus verder aan op uurbasis.
Alhoewel hij zich uitgeeft voor metselaar, tegelzetter en timmerman, heeft hij zeer slecht werk geleverd.
De achterpoeren waar de garagedeur in moet komen, staat 5 cm uit het lood en naar boven ook nog eens naar binnen.
De poer loopt hol en de stenen liggen bol.
Hier kwam ik pas achter nadat ik hem betaald had en hij niet meer terug kwam, waarschijnlijk had hij zelf wel in de gaten wat een slecht werk hij had afgeleverd. Telefonisch geeft hij geen antwoord meer en op e-mail reageerd hij ook niet meer.
Een andere metselaar heeft het werk afgemaakt, maar scheve en uit het lood staande muren kon hij ook niet meer recht maken.
Doordat de muren scheef staan, loopt het timmerwerk ook niet goed, zelfs zo erg dat een timmerman die voor mij o.a. de deuren en het dak zou maken het werk niet willen doen, omdat hij verwacht dat het geen mooie werk kan worden.
Ik wil hiermee de mensen waarschuwen die ook gebruik willen maken van beunhazen, neem een aannemer en laat u niet verleiden door beunhazen zoals Edwin Versluis uit Woerden.
Eerst kijken en dan doen.
julien

Bericht door julien »

Waarom breek je je muren niet netjes af? Het enige wat je verliest is de prijs betaald voor het metsen. Achteraf ga je veel geld besparen in afwerking aangezien het veel makkelijker en sneller is op rechte muren verder te werken.
Holiday

Bericht door Holiday »

Hallo Julien,

Gedeeltelijk heb ik inderdaad muren afgebroken en zelf opnieuw opgemetseld, daarna ben ik begonnen met de balkenlaag en de spanten.
Vanwege de ruimte op het erf, is de schuur aan de voorkant 3,5 M en aan de achterkant 3 M.
Daar kan die metselaar (prutser) niets aan doen, wel had hij de poeren rechtop moeten zetten.
Omdat de schuur scheef loopt, loopt ook het dak scheef.
De timmerman die ik gecharterd had om het dak af te maken met pannen, wil dit niet doen omdat het volgens hem er niet uit gaat zien.
Nu moet ik het zelf af maken.
Mijn idee is om vanaf de nokbalk haaks de veerlatten te plaatsen en dan vanaf de bovenkant beginnen met de panlatten en de pannen. Aan de onderkant zal ik dan de pannen af moeten slijpen.
Eerst kijken en dan doen.