Hallo,
We zijn ons momenteel aan het orienteren op een aanbouw. Het moet een simpele aanbouw worden, 2 wandjes, openslaande deuren en een dak dat licht door laat.
Nu hebben we voorlopig 2 opties voor het dak. Gelaagde beglazing of polycarbonaat kanaalplaten. Gelaagde beglazing hebben we eigenlijk geen budget voor. Rest er nog polycarbonaat, maar dat vinden we qua uitstraling absoluut niet bij ons (jaren 30) huis passen.
Nu vroeg ik me af of er nog andere opties zijn voor een lichtdoorlatend dak. Ik zat zelf nog aan Lexan te denken. Kan iemand me hier vertellen of dit mogelijk is en wat de eventuele nadelen zijn?
Lichtdoorlatend dak aanbouw
- Herman
Polycarbonaat = Lexan = Xenoy = Margard
Dit is o.a. in de uitvoering "kanaalplaat" te koop.
Je hebt sowieso een geisoleerd systeem nodig, anders druipt de condens langs alle kanten van je dak af, zeker in de winter. Dus kanaalplaat, of dubbele beglazing.
Enige opties die ik zo kan bedenken:
-marktplaats (vaak goedkopere restpartijen. Ook van toepassing op alle onderstaande opties)
-shoppen bij verschillende leveranciers (rechtstreeks bij glashandel scheelt soms veel)
-lichtkoepels
-lichtstraat
-serre
-dakramen
-tralieglas
-veranda ipv uitbouw
-wachten en nog even sparen
-kozijn zelf maken en uitgespaarde geld in gelaagd glas stoppen
Dit is o.a. in de uitvoering "kanaalplaat" te koop.
Je hebt sowieso een geisoleerd systeem nodig, anders druipt de condens langs alle kanten van je dak af, zeker in de winter. Dus kanaalplaat, of dubbele beglazing.
Enige opties die ik zo kan bedenken:
-marktplaats (vaak goedkopere restpartijen. Ook van toepassing op alle onderstaande opties)
-shoppen bij verschillende leveranciers (rechtstreeks bij glashandel scheelt soms veel)
-lichtkoepels
-lichtstraat
-serre
-dakramen
-tralieglas
-veranda ipv uitbouw
-wachten en nog even sparen
-kozijn zelf maken en uitgespaarde geld in gelaagd glas stoppen
Inactief account