Mandelige muur uitbouw

daffy34

Mandelige muur uitbouw

Bericht door daffy34 »

Ik ben bezig om een lichte bouwvergunning te krijgen voor een nog te plaatsen uitbouw (over de hele breedte van mijn huis achterzijde).
Deze plannen heb ik met mijn buren vantevoren besproken en heb helaas een lastige buurman die ertegen is en dus bezwaar heeft aangetekend.

Wat ik nu wil weten is het volgende.

Tussen mij en de lastige buurman staat een mandelige gemetselde schutting ondersteund door beren die om de 2,5 meter geplaatst zijn.
De schutting is ongeveer tot 140cm hoog gemetseld en verder afgewerkt met planken tot 180cm hoog.

Nu wordt mijn uitbouw 3 meter diep en staat de eerste beer dus danig in de weg!
Ik wil eigenlijk de eerste 3 meter van de schutting afbreken inclusief beer en dan de buitenmuur van de uitbouw tegen de erfgrens aanbouwen.

Of alleen de beer afbreken en dan verder metselen op de mandelige schutting tot 3 meter hoogte zodat dit mijn buitenmuur wordt.

Zijn bovenstaande varianten wel haalbaar of heeft 1 van jullie een oplossing?

Mvg Daffy
Sjaak van Dijk

Bericht door Sjaak van Dijk »

ik zou zowieso niet op de fundamenten van de tussen muur mijn uitbouw plaatsen. Je weet niets over deze fundering wat betreft sterkte en draagkracht, ook wordt je fundering dan geen geheel. (ga er van uit dat je niet hoeft te hijen en de fundering als 1 balk gaat storten)

Volgens mij is je buurman verplicht om je op zijn grond toe te laten voor bouwactiviteiten, maar hoor je de overlast zoveel mogelijk te beperken. Je zou ook eens bij de gemeente kunnen informeren wat je rechten en plichten zijn bij de bouw. Sjaak