Hallo, we zijn nu bij de badkamer aangekomen op de 1ste etage. Dat was vroeger een slaapkamer met een perfora vloer.
Nu heb ik leidingen op de grond gelegd (o.a. afvoer toilet 110 mm) en moet de vloer weer aangevuld worden.
De vraag: kan dit normaal opgevuld wordenmet beton of is dat te zwaar voor perfora en moet ik bv van de zwaluwstaarten gebruiken?
perfora vloer bestorten met beton
- nonhandyman
De laatste info die ik nu heb is het storten van een schuimbeton laag.
Normaal weegt beton 2000 kg voor 1 m3
nu 500 kg per 1m3
Ik mocht maximaal 3 cm terug brengen aan beton. Dus dit is denk ik een goed advies. Ik ga begin volgende week met een adviseur van schuim beton praten.
Wel natuurlijk een netje rond 8 er in om de boel bij elkaar te houden.
(schuimbeton wordt ook veel gebruik in de wegen bouw)
Normaal weegt beton 2000 kg voor 1 m3
nu 500 kg per 1m3
Ik mocht maximaal 3 cm terug brengen aan beton. Dus dit is denk ik een goed advies. Ik ga begin volgende week met een adviseur van schuim beton praten.
Wel natuurlijk een netje rond 8 er in om de boel bij elkaar te houden.
(schuimbeton wordt ook veel gebruik in de wegen bouw)
- nonhandyman
schuimbeton
Dit heb ik laten toepassen. Het lijkt net een soort slagroom wat er in gespoten wordt. Daarna vlak gemaakt. Let er wel goed op dat alles dicht is want anders loopt het weg.
Dit kan niet als afwerklaag want het is erg poreus en bestaat uit veel luchtbellen. Wel erg goed als opvulling voor je leidingen. Het geleid ook erg goed de warmte.
succes
Dit kan niet als afwerklaag want het is erg poreus en bestaat uit veel luchtbellen. Wel erg goed als opvulling voor je leidingen. Het geleid ook erg goed de warmte.
succes