problemen dakwerker

dieterrijmen

problemen dakwerker

Bericht door dieterrijmen »

beste,
wij hebben een probleem ivm onze dakwerker. A.P alexandro uit Rijkevorsel. zij hebben een offerte gemaakt en wij hebben die aanvaard. nu heeft deze meerdere mallen( denk 6 ) ons in de steek gelaten door niet te komen en niet af te bellen etc... Na eindelijk te beginnen was het werk dat geleverd werd overkomstig met de offerte niet echt denderend. vb.: Balken plaatsen die afgewerkt moeten zijn niet afgeerkt plaatsen. buiten afwerking niet doen,dingen op de factuur aanrekenen maar nioet uit voeren.... Na eindeloos bellen is de aannemer Peter en verkoper Rudy tot bij ons geweest om de zaak te bespreken ( eind april ). Nu hebben zij beloofd de dingen die nog afgewerkt moeten worden om deze te doen VOOR 20mei . dii is op papier gezet. gevolg : we hebben ze niet meer gezien. wij moeten nog een bedrag betalen van 10% dat gaan we niet doen natuurlijk. Reeds hebben wij een aangetekende brief gestuurd met het VOORSTEL de laatste 10procent (een kleine 1296 euro) te laten vallen en de werken niet meer uit te voeren. tot heden hebben we nog geen bericht gehad.
wat kunnen wij doen?
Herman

Bericht door Herman »

Hij heeft zijn termijn laten verstrijken, en daarmee het recht op zijn laatste 10% verloren.
Waarschijnlijk laat hij het erbij zitten. En dan heeft hij het nog goed gedaan ook. 90% van de aanneemsom ontvangen, en slechts een beetje klooiwerk afgeleverd.

Zelfde situatie heb ik met de garage waar ik mijn auto heen bracht voor het repareren van de dynamo:
Hij heeft de dynamo uitgebouwd, naar een revisiebedrijf gebracht, waar bleek dat de dynamo in orde was. Om hem eruit te krijgen moest hij de stuurpomp verwijderen, en heeft daarna nieuwe stuurolie erin gedaan. Tevens heeft hij een aanstuurdraad (D+ voor de geleerden) naar de dynamo gerepareerd, en dat was de reden dat de dynamo het niet deed.

Ergo:
-in en uitbouwen dynamo
-testen dynamo
-stuurolie
-reparatie draad
-v-snaar
160 euro

Hij probeerde echter:
-in en uitbouwen dynamo
-revisie dynamo
-vsnaar
-reparatie draad
270 euro

Ik heb 200 moeten aftikken om de auto mee te krijgen, en afgesproken dat ik de rest zou betalen na overleggen van de bon van het revisiebedrijf. Uiteraard nooit meer wat van gehoord. Hij mij dus voor 40 euro opgelicht, en een klant armer.

Dit zal voor jou ook gelden: Jij bent voor een X bedrag opgelicht, omdat je werkzaamheden moet laten uitvoeren om de boel in orde te krijgen. En dat zal meer zijn dan de 10% die je hebt achtergehouden...

Schrijf hem een brief, waarin je hem in gebreke stelt, en aansprakelijk stelt voor de onkosten, welke gemaakt dienen te worden om e.e.a. te repareren. Laat daarvoor een offerte maken door een andere dakdekker. Stel hem in gelegenheid dit bedrag (na aftrek van de 10%) binnen 14 dagen over te maken, danwel de werkzaamheden binnen 14 dagen naar behoren uit te voeren.
Na 14 dagen de boel uit handen geven aan een incassobureau, danwel aan je rechtsbijstandverzekering. (ik hoop dat je die hebt, dat is namelijk de simpelste methode.)
Een andere optie is de brancheorganisatie op de hoogte stellen, als hij daar tenminste bij aangesloten is. Die kunnen ook bemiddelen.

Ik zou het zeker niet over je kant laten gaan. Prutsers als deze lopen er genoeg rond, en ze komen er te vaak mee weg.
Inactief account
dieterrijmen

hoe zit het dan met onze renovatie premies? hij moet ons de factuur nog sturen en die zal dat wss niet doen... en is dit geen contract breuk?
Herman

Bericht door Herman »

Tsja, dan zit je in een lastige positie:

Waarschijnlijk levert hij geen factuur meer. Hij heeft echter wel geld ontvangen (cash, of per bank). Indien per bank, als hij dat op zijn zakenrekening heeft laten storten, dan klopt zijn boekhouding niet meer. (eenvoudig op te lossen door een factuur te maken)

Dus hij zit in principe aan de veilige kant. En jij hebt een probleem.

Contractbreuk? In principe wel, maar moeilijk hard te maken, en moeilijk tegen te vechten. Is de opdracht schriftelijk gegeven? Naar aanleiding van een offerte? Dat is wel makkelijker mbt bewijslast.

Eventueel is een 3e persoon aan te stellen, die het werk beoordeelt, en een conclusie velt. Nadeel: Jullie moeten het beide vooraf eens zijn over een dergelijke procedure. Brancheorganisaties werken veel hiermee.

Een tip is om dagelijks te blijven zeuren over een factuur, net zolang tot hij helemaal gek van je wordt, en een factuur aflevert.
Inactief account
dieterrijmen

hij heeft een offerte gemaakt. En alle stortingen zijn via bank geregeld.