vochtprobleem

philippe

vochtprobleem

Bericht door philippe »

Mijn ouders zitten met vochtprobleem in huis. Klammig gevoel en schimmelvorming. Vermoedelijk komt dit door kruipkelder. Vochtige lucht stijgt en verspreidt zich in bovenliggende woonruimte. Wat kunnen wij hiertegen doen ?
alvast bedankt
Philippe SYS
cabrio125

Bericht door cabrio125 »

kan het wel ventileren onder de vloer(kruipruimte)

bij veel woningen zijn de ventilatie roosters dichtgevoegd

is er geen ventilatie dan kun je gaten laten boren ,van buiten naar de kruipruimte,in de sparingen komen pvc buizen met daarop aan de buitenkant weer renovatie roosters
Herman

Bericht door Herman »

Idd kijken of de ventilatieroosters dichtgemetseld zijn. (zoals bij mijn huis het geval was)

Kijk ook of er water in de kruipruimte staat. Zo ja, spreek de gemeente daar dan op aan.

Verder is goede ventilatie ook van belang. Zorg altijd voor een kierend raam of een rooster.
Inactief account
philippe

Bericht door philippe »

Forumlid schreef:kan het wel ventileren onder de vloer(kruipruimte)

bij veel woningen zijn de ventilatie roosters dichtgevoegd

is er geen ventilatie dan kun je gaten laten boren ,van buiten naar de kruipruimte,in de sparingen komen pvc buizen met daarop aan de buitenkant weer renovatie roosters
ONTZETTEND bedankt voor de waardevolle info ! Inderdaad zijn die ventilatieroosters bij mijn ouders dichtgemetseld . De vraag is nu waarom die werden dichtgemaakt ? Bang voor overstromingen of ander doel ???? Als ik die nu weer openmaak , krijg ik dan niet extra koude lucht in winter via kruipkelder zo onder de vloer ????

Alvast bedankt

Philippe
Philippe SYS
Sjaak van Dijk

Bericht door Sjaak van Dijk »

mijn ouders zetten in de winter, als het heel koud wordt, voor de ventilatierooster een houten plaat (kan ik me wel voorstellen met een houten vloer)