zij-aanbouw aan houtskelet-woning

robbrum

zij-aanbouw aan houtskelet-woning

Bericht door robbrum »

Wij zijn van plan om een zij-aanbouw te laten maken aan onze hoek-houtskelet-woning. Mijn grootste zorg is de koppeling van de aanbouw aan de bestaande woning.
Onze woning is totaal van hout met als buitenafwerking Red Ceder. De zij-aanbouw wordt L-vormig i.v.m. een verspringing, dus geen recht toe recht aan aanbouw.
De buitenafwerking met Red Ceder is voor de eerste 3 meter horizontaal dus planken van boven naar beneden horizontaal vast gespijkerd, de resterende 3 meter buitengevel is voorzien van planken red ceder die verticaal zijn vastgespijkerd. de hoogte van de gevel is de begane grond met een verdieping. De planken die verticaal zijn vastgespijkerd zijn als het ware in tweeen gemonteerd met een verspringing halverwege van ongeveer 5 cm dus twee planken voor de totale lengte.
Ik heb mij laten vertellen dat er een loodflap in de buitengevel moet worden gezaagd om ervoor te zorgen dat er geen water binnendringt ??
Wie heeft informatie over hoe de koppeling moet worden gemaakt en moet ik dit door een aannemer of klussenbedrijf laten doen
Rick

Bericht door Rick »

Is niet zo heel moeilijk als je aan met sluiten op een bestaande houtskeletbouw, als je een loodslab onder je onderste deel red cadar en deze 15 cm er onder vandaan laat steken ben je waterdicht
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.