Aanbouw nieuwbouwhuis

Plaats reactie
Guso
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Aanbouw nieuwbouwhuis

Bericht door Guso » ma dec 10, 2007 10:59 pm

Wij willen graag na oplevering van ons nieuwbouwhuis een aanbouw (bijkeuken) realiseren van 2,5 x 2,5 meter.

Nu staat er in de akte van levering een artikel aangaande burenrecht (erfdienstbaarheid) en twijfel of we nu uberhaupt wel mogen bouwen op het perceel.

Er staat als volgt omschreven:
' ten behoeve en ten laste van het verkochte en de aangrenzende kavels over en weer, allen deel uitmakende van de kadastrale percelen gemeente X sectie nummers A en B, al zodanige erfdienstbaarheden, waardoor de toestand waarin die perceelsgedeelten na (af)bouw van de daarop voor de eerste maal gebouwde opstallen zich ten opzichte van elkaar bevinden, blijft gehandhaafd, speciaal voor wat betreft de afvoer van hemelwater, gootwater en faecalien door riolering of anderzins, eventuele inbalking, inankering en toevoer van licht en lucht zijnde hieronder evenwel niet begrepen een verbod om te bouwen of te verbouwen.
Deze erfdienstbaarheden zullen niet geacht worden te zijn verzwaard door bebouwing, meerdere bebouwing of verandering van aard of bestemming van de heersende erven.'

Kan iemand hier duidelijkheid in geven, want ik ben maar een leek in dit soort gelegenheden.......

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » di dec 11, 2007 8:32 am

Voor zover ik het lees, heb je hier alleen te maken met een regeltje om e.e.a. te regelen mbt de goten, gezamenlijke riolering, etc. Niet om te voorkomen dat je een bijkeuken bijbouwt, zolang je de riolering maar niet verlegt of sloopt, en de goten blijven functioneren.

Maar ik ben benieuwd naar andere reacties, ik ben hier ook geen kei in.
Inactief account

julien
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
Contacteer:

Bericht door julien » di dec 11, 2007 11:28 am

Ik lees dat hier vaak, "na de oplevering willen we bij bouwen".
Waarom doe je dat niet van in het begin??? :oops:

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo dec 12, 2007 10:07 am

De bouwer van het project (vaak hele woonwijken tegelijk) vraagt vaak exorbitant hoge prijzen voor aanpassingen, welke tijdens de bouw worden gemaakt.

Voorbeeld: Een vriend van me wilde een ronde dakkoepel op zijn platte dak. Dit kostte bij de aannemer die het huis bouwde destijd 4000 gulden. De aannemer die via de leverancier van de koepel werd ingehuurd, klaarde dit klusje voor 1500 gulden, en was in 1 dag klaar.
2500 gulden verdiend...

Met aanbouwen geldt eigenlijk hetzelfde. Als de aannemer direct na oplevering kan beginnen, heb je in ieder geval nog het voordeel dat een eventuele heimachine door de tuinen van de buren kan rijden, zonder schade. (tuinen worden meestal kaal opgeleverd, hooguit een hekje, bestaand uit paaltjes van 50cm hoog, en een metaaldraadje erover. En voor de pui de verplichte 6m2 aan tegels. (het "zonneterras")
Inactief account

julien
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
Contacteer:

Bericht door julien » vr dec 14, 2007 9:07 am

Rare jongens die hollanders. :mrgreen:

Plaats reactie