Vergunning nodig aanbouw badkamer begane grond?

Post Reply
Charlotte
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Vergunning nodig aanbouw badkamer begane grond?

Post by Charlotte »

Hallo!

Wij willen graag onze badkamer uitbouwen. De badkamer bevindt zich op de begane grond. Aan de tuinkant. Door een strookje erbij te bouwen (dit gaat dus van de tuin af) en de huidige muur van de badkamer door te breken zal onze badkamer wat ruimer worden.
De afmetingen die erbij komen zijn: b x l x h: 1.25,1,64,3,00 .
Wij vragen ons af of je hier een vergunning voor nodig hebt? Zoals ik het begrepen heb is dat pas van toepassing als je 2,5m uitbouwt of aan de voor of zijkant van je woning. Weet iemand of dit klopt?

Groetjes Charlotte
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Vergunning nodig aanbouw badkamer begane grond?

Post by Rick »

Kan je vergunningsvrij neer zetten Charlotte
Image
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Dekker
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: Vergunning nodig aanbouw badkamer begane grond?

Post by Dekker »

Hallo Charlotte,
Ik weet niet of je inmiddels de badkamer al hebt verbouwd, maar het is binnenkort zelfs mogelijk om tot 4 meter aan te bouwen zonder het nodig hebben van een vergunning.

Vanaf 1 november worden alle woonvergunningen in Nederland behoorlijk versoepeld, waardoor je dus sneller en voor minder geld verbouwingen aan je woning kan doen. Dit geldt niet alleen voor je badkamer, maar voor iedere verbouwing zoals een uitbouw, dakkapel, etc.

Zie ook http://dakkapellen.com/blog/regels-bouw ... 1-november vooroor meer informatie.
Post Reply