aanbouw aan een nog te bouwen huis

vincent

aanbouw aan een nog te bouwen huis

Bericht door vincent »

ik heb een vraag betreft een aanbouw aan het pas gekochte huis,
de bouw is net begonnen en ik zit al met een aanbouw in mijn gedachte.
ik heb de gemeente al gebelt maar die kunnen geen antwoord geven op mijn vraag( ze zijn ook niet zo snel in Vlissingen),
mijn vraag is dan of er iemand ervaring heeft met het aanvragen van een vergunning voor een aanbouw aan een nog nieuw te bouwen huis?

de aanbouw word 2m diep en 5m breed, (en op een hoek grensend aan de openbare weg)
dit valt toch binnen het vergunningsvrij bouwen?
alleen in een nieuwbouw situatie kon niemand mij blijkbaar antwoord geven??
is deze situatie zo bijzonder?
kan iemand mij daarop antwoord geven?

bvd vincent
Rick

Bericht door Rick »

hey Vincent,

In een aantal vinex wijken heb ik meegemaakt dat 70 % ging uitbouwen aan een nieuwbouw woning. is dus zeker niet apart.
Waarschijnlijk is de uitbouw i.d.d. vergunningsvrij je dient dan alleen melding te maken van de bouw, met daarbij natuurlijk wel de benodigde tekeningen. Dit wijkt niets af van het uitbouwen aan een bestaande woning. Het enige verschil is dat je nu de tekeningen van het huis gewoon aan de aannemer kan vragen en niet uit het archief van de gemeente hoeft te halen.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de aannemer van de woning deze pas vrij geeft als deze is opgeleverd, pas dan kan de aannemer van de uitbouw beginnen. Het plannen van een startdatum van de uitbouw is daardoor wat moeilijker.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
vincent

Bericht door vincent »

hey Rick,

dankje voor je reactie,ik heb de bouwtekeningen op tafel liggen en ga alvast beginnen met tekeningen.
ik ga wel proberen om de aannemer zo ver te krijgen dat hij alvast de fundering met bijbehorende palen kan maken,dan kunnen de funderings balken worden doorgestort en hoef ik maar 2 palen te laten slaan.
of dat lukt weet ik niet maar proberen kan altijd natuurlijk.
als de fundering maar ligt dan kan ik na oplevering zo verder met de broodjesvloer en de rest.
ik ben iig wijzer geworden betreft de situatie op nieuwbouw gebied,
bedankt voor je reactie Rick.
Herman

Bericht door Herman »

Op www.vrom.nl staat een hulpmiddeltje voor vergunningsvrij bouwen. VOlgens mij is het niet vergunningsvrij omdat je aan de openbare weg zit met de uitbouw.
Inactief account