Beste mede forummers,
Ik ben al geruime tijd lid van dit forum en volg de verbouwings topics op de voet daar ik zelf op het punt sta om een huis te gaan opknappen. Nu zie ik regelmatig de vraag voorbij komen wat een aanbouw zal gaan kosten. En zoals te verwachten heb ik dezelfde vraag. Volgens de "standaard" berekening zou deze op 21,6m3 x 600 euro is 12960,- euro uit moeten komen. Echter zijn er naar mijn mening een aantal zaken die het duurder maken en ook een paar die het wellicht goedkoper maken. wellicht dat iemand mij kan aangeven of deze berekening toch op kan gaan.
Omschrijving van wat ik wil:
aanbouw aan achterzijde, aan de ene helft van de achterzijde is al een bijkeuken met berging aangebouwd, nu zou ik graag de woonkamer dus door willen trekken tot aan de bijkeuken. qua afmetingen dus niet groot, ca 3,0m breed (de helft van de achterzijde) bij 3,0m diep. alleen moet het dus aan de huidige aanbouw van de bijkeuken worden verbonden. (ik hoop dat het een beetje duidelijk is). Verder een kozijn aan de zijkant en openslaande deuren. Het moet Casco worden op geleverd en al dat wat enigszins mogelijk is doe ik zelf (graafwerk, leidingen etc).
Gaat deze berekening dan nog op???? alvast bedankt voor de reacties.
Groeten, Adriaan
Aanbouw budget
- Herman
Zelf graafwerk etc uitvoeren kan voordeel opleveren. Vraag de aannemer om een "open" offerte, en vertel je bedoeling erbij. Dan specificeert hij e.e.a. voor je.
Ik heb voor een uitbouw ook eens 4 aannemers langs laten komen, maar de prijzen vielen me enorm tegen destijds. (die 600 euro per m3 werd bij lange na niet gehaald, zelfs met veel eigen werk en casco oplevering)
Dingen die het duurder maken zijn nieuwe kozijnen (600 euro is op basis van het recyclen van het oude kozijn), staalwerk in de gevel, mate van funderen, elektra, etc.
Ik heb voor een uitbouw ook eens 4 aannemers langs laten komen, maar de prijzen vielen me enorm tegen destijds. (die 600 euro per m3 werd bij lange na niet gehaald, zelfs met veel eigen werk en casco oplevering)
Dingen die het duurder maken zijn nieuwe kozijnen (600 euro is op basis van het recyclen van het oude kozijn), staalwerk in de gevel, mate van funderen, elektra, etc.
Inactief account
- deklussert354
In 1 klap een aantal prijze
Misschien kan je een blik werpen op ************* Daar kan je in 1 keer een aantal prijsopgaven vinden. Succes in ieder geval!
* edit geen reclame
* edit geen reclame