aanbouw kosten

Marlon

Re: Hoe bereken jezelf wat een Uitbouw mag kosten

Bericht door Marlon »

Ik heb geen idee over welke regio je het hier hebt, maar kloppen doet het niet. Een reguliere aannemer rekende in guldens tussen de f 50.000 en f 75000 voor een aanbouw, afhankelijk van de wensen. De f 50.000 komt overeen met jouw berekening, maar de kosten zijn hoger geworden en prijzen gaan omhoog. Tegenwoordig 'doet' de gemiddelde aanbouw al gauw € 30.000,00 en dan heb je niks speciaals. Hier wordt wel uitgegaan van een aannemer en niet van een klusjesman of onderhoudsbedrijf. Dus wil je een kwalitatief hoogstaand product gebouwd door vaklui, houdt dan rekening met dit bedrag en standaarden bestaan niet in de bouw.
bouwlink

Bericht door bouwlink »

Elk calculatie programma opgebouwd uit standaarden, de rekensom genoemd in vorig topic is gegrond op zeer ruime ervaring.
Ik ben het met je eens dat als je incl. staalconstructie en nieuw kozijn al snel op €30.000,- zit en dan heb je inderdaad alleen een recht toe recht aan uitbouw, niets bijzonders.
Marlon

Bericht door Marlon »

Forumlid schreef:Elk calculatie programma opgebouwd uit standaarden, de rekensom genoemd in vorig topic is gegrond op zeer ruime ervaring.
Ik ben het met je eens dat als je incl. staalconstructie en nieuw kozijn al snel op €30.000,- zit en dan heb je inderdaad alleen een recht toe recht aan uitbouw, niets bijzonders.
Wij werken met archicalc of bouwkostenonline. zij gaan uit van de gemiddelde aannemer, wat deze betaalt aan a-kwaliteit bouwproducten en wat deze vervolgens berekent aan de cliënt. Onze ervaring, in de randstad, leert dat hier een verschil per aannemer van slechts 8% tussen zit. Vandaar mijn stellige reactie, verder weet ik niet of er in andere regio's andere tarieven gelden.
Rick

Bericht door Rick »

Bouwkosten maakt gebruik van archidat dacht ik, bereking is mede gemaakt met bouwcalc van KPD ook met een bibliotheek van archidat.
Deze komt met kozijn en staal toch ook op €30.000,- Er is trouwens wel reking gehouden met een kleine aannemer die vaak uitbouwtjes zet
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.