Garage aanbouwen

ries163

Garage aanbouwen

Bericht door ries163 »

Hallo,

Wij hebben een huis gekocht in de randstand. Wij zouden graag een garage willen laten aanbouwen aan dit huis, tegen een van de zijkanten (buitenmuur). In principe gaat het om 2.5mx2.5mx9m, met aan één kant een garagedeur, en aan de andere kant een gewone deur naar de tuin. Tevens zouden we een doorgang willen maken van het huis naar de garage. Nu heb ik wel standaardberekeningen gezien voor aanbouwen (inhoudx €600), maar geldt dat ook hier voor?

Richard
JdeJong

Re: Garage aanbouwen

Bericht door JdeJong »

Hallo,

Dit is makkelijk te achterhalen op verschillende sites zijn online offertes te bezien, hier geven particulieren aan een uitbouw/ garage te willen realiseren met bepaalde afmetingen.

vervolgens schrijft een bedrijf een bepaald bedrag uit. dit kun je met elkaar verrekenen en je krijgt een bedrag per m2 of m3
ARduo

Bericht door ARduo »

Beste Ries,

Dit alles is natuurlijk afhankelijk van wat je wel en niet wilt, en wat voor afwerkingsniveau je voor ogen hebt.

€ 600 x inhoud zou een goede richtlijn kunnen zijn. maar dit zijn toch altijd standaardprijzen en richtlijnen welke elke keer weer anders uitvallen.

Indien je nog vragen hebt, kun je ons mailen op [verwijderd] of pm-en op bouwlink.

mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
[verwijderd]
Herman

Bericht door Herman »

Wil je de auto in de garage parkeren? Zo ja, meet dan even wat je nodig hebt. 2.5 meter lijkt me aan de krappe kant.
Inactief account
schaepers

Bericht door schaepers »

In Twente doen ze het bijna voor de helft. Dus ik weet niet hoe men aan de prijsvorming van €600,= komt. Een geisoleerde garage van 6x3x3m kost zo'n €15.000 , dat zou dus ca. €2500,= per m1 zijn en dus ca. € 280,=/m3 zijn.

Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers
Schaepers Bouw- & Ontwerpbureau- http://www.schaepers.nl - werkgebied geheel Nederland