Wij gaan binnenkort een aanbouw plaatsen aan de achterkant van ons huis. Om de ruimte zo optimaal te maken, willen we een (dragend) muurtje tussen de huidige tuindeuren en de achterdeur weghalen en over de hele breedte een (dragende) ijzeren balk plaatsen.
Momenteel zijn wij CIW verzekerd voor de komende 6 jaar, maar hoe zit het met de garantie als wij bovenstaande uit gaan voeren? En bij wie kunnen wij dus aanspraak maken op de garantie? Bij de contructeur van de balk, of bij uitvoerend bedrijf?
Garantie na weghalen dragende muur
- Aad Hoekstra
Re: Garantie na weghalen dragende muur
Geachte heer / mevrouw Van Leeuwen,
Voor de verzekering zal het niet zo'n probleem zijn. Zorg wel dat ze ervan op de hoogte zijn.
De constructeur berekend de gehele constructie, tenslotte moet de stalen ligger ook nog ergens op liggen, en is verantwoordelijk voor zijn werk.
De aannemer is verantwoordelijk voor de uitvoering en dient dat goed te doen.
Ik raad je aan een goede bouwkundige in de arm te nemen. Hij/zij kan in de regel ook zorgen dat er een serieuze aannemer en een constructeur bij het werk worden gevonden. Hij of zij kan ook zorgen dat de bouwvergunning wordt aangevraagd, ik denk dat die vereist is op grond van de wijziging in de gevel en het wijzigen van de constructie.
Met vriendelijke groet, Aad Hoekstra
Voor de verzekering zal het niet zo'n probleem zijn. Zorg wel dat ze ervan op de hoogte zijn.
De constructeur berekend de gehele constructie, tenslotte moet de stalen ligger ook nog ergens op liggen, en is verantwoordelijk voor zijn werk.
De aannemer is verantwoordelijk voor de uitvoering en dient dat goed te doen.
Ik raad je aan een goede bouwkundige in de arm te nemen. Hij/zij kan in de regel ook zorgen dat er een serieuze aannemer en een constructeur bij het werk worden gevonden. Hij of zij kan ook zorgen dat de bouwvergunning wordt aangevraagd, ik denk dat die vereist is op grond van de wijziging in de gevel en het wijzigen van de constructie.
Met vriendelijke groet, Aad Hoekstra
<a target="_blank"a href="http://www.ikoo.nl">bouwkundig tekenwerk en advies</a>