Kosten Aanbouw oude boerderij

Hans Verschoor

Kosten Aanbouw oude boerderij

Bericht door Hans Verschoor »

Ik ben voornemens een oude boerderij (inmiddels zonder agrarische bestemming) aan te kopen, alvorens dit te doen wil ik een indruk hebben van de kosten van een noodzakelijke aanbouw.
Allereerst een situatieschets: de huidige woning (bouwjaar rond 1900) is 11 meter breed en 5,5 meter diep boven de begaandegrond begint meteen het schuine dak. Het huis staat in de omgeving van Breda (fundamenten, grondwaterstand ed onbekend).

Nu wil ik aan de achterzijde een aanbouw maken van 6 meter breed en 6 meter diep. Deze aanbouw moet in de stijl van het huidige huis gedaan worden dwz. met een schuine dak constructie die aansluit bij het bestaande huis. Binnenin moet de eerste verdieping van de aanbouw een openruimte vormen met de huidige eerste verdieping. Op de begaande grond moet een soort van ensuite situatie komen met een bestaande kamer. De begaande grond moet openslaande deuren krijgen en een aantal ramen.

Indien mogelijk (zowel bouwtechnisch als financieel) zou ik de aanbouw in zijn geheel willen onderkelderen tot stahoogte. Deze onderkeldering moet vanuit een halfstahoogte kelder in de bestaande woning bereikbaar zijn.

Kan iemand mij een inschatting geven van de kosten voor de aanbouw exclusief de kelder en voor de aanbouw inclusief de kelder.