kosten aanbouw

marlien

kosten aanbouw

Bericht door marlien »

Wij willen een aanbouw laten plaatsen aan onze bestaande woning.
De aanbouw word 3 meter lang en 4.85 breed.
De aanbouw komt tegen de aanbouwmuur van de buren aan.
Er zijn reeds 2 heipalen aanwezig.
We willen kozijnen laten plaatsen met openslaande deuren en ramen tot aan de grond ernaast.
We willen voor extra licht waarschijnlijk koepels laten plaatsen of een lichtstraat van 4 ramen.
Er zijn dan waarschijnlijk nieuwe kachels nodig.
En de muren afgewerkt met spuitwerk.
We hebben offertes aangevraagt,maar vinden de kosten aan de hoge kant.
Wat zijn ongeveer de normale kosten voor zo'n aanbouw?
En hoe zit het hiet met de BTW die erbij komt?
Zijn de BTW tarieven 6 0f 19%?
ARduo

Re: kosten aanbouw

Bericht door ARduo »

De kosten zullen zeker rond de €45.000,- , €50.000,- euro
komen.

Btw tarief is gewoon 19%, alleen voor schilderwerk en stucwerk is er een regeling voor 6% als uw huis ouder dan 15 jaar is en particulier eigendom.

Voor de overige werkzaamheden is het 19%

Voor meer informatie kunt u altijd pm-en of mailen
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
[verwijderd]
schaepers

Bericht door schaepers »

Ik ben van mening dat een dergelijke verbouwing ca. 40000,= zou moeten kosten.
E.e.a. afhankelijk van: lokatie NL/ bereikbaarheid via de achterzijde van de woning/het afwerkingsniveau/de benodigde constructieve voorzieningen/ plat dak houten balklaag of betonvloer,etc.

Met vriendelijke groet,
Marc Schaepers - www.schaepers.nl
RvdB

Bericht door RvdB »

lijkt mij ook, tussen de 35.000 en 40.000 incl BTW.
ronniev

Bericht door ronniev »

Hallo marlien,

Ik weet niet of je haast heb met de aanbouw.maar het hoeft echt niet zo duur te zijn.

Ik heb 5 meter uitgebouwt en mijn woning is 570cm breed.
ik ben inclusief afwerking 22000 euro kwijt. dit komt uit een bouwdepo en ik heb overal bonnen van.
Ik zal je vertellen hoe.

constructeur + architect 900 euro.

gemeente 1400 euro.

ik wil graag kruipruimte en een betonnen dak waar ik een jaccuzi op kan zetten voor op het balkon.
vloer is een broodjes vloer( betonnen balken met piepschuim tussen liggers en daarbovenop een betonnen laag met bewapening.

dak is een kanaalplaten prevab systeem waar mijn spotjes al in zijn ingemeten en die op de plaats van waar de jacuzzi komt een drukkracht heeft van 800 kg per m2.

totale kosten voor fundering(let op ik heb geen hijpalen nodig gehad) / vloer / dak plus plaatsen 3500 euro.

dakbedekking inclusief montage 800 euro

kalkzandsteen lijmblokken binnenmuur 44x15x10. C20 drukkracht 50 m2 plus de lijm 980 euro ( marktplaats )

buitenmuur tot het maaivelt gratis afgehaalt van marktplaats.
boven het maaivelt was de tegel 18cent per steen exclu btw

ik heb bijna alles tweedehands kunnen kopen

ik ben met een vriend een metsel opleiding gaan volgen in belgien van 1 jaar.1 dag in de week.
en in de tussentijd ben ik mijn spullen van marktplaats gaan kopen.
rekensom.
1 mijn keuken. grote luxe keuken met groot spoeleiland en aan het spoeleiland zit een gelegenheid voor 4 eetplaatsen met krukken , aanwezig een inbouw koffiesetautomaat ( miele ) 6 pits lostaand kooktoestel met afstandsbediening voor verlichting en afzuiging, natuursteen blad 5cm dik.
TWV 24000 euro . twee jaar oud bij aankoop. vorige eigenaar heeft 10 jaar gerantie op koffiesetautomaat en combie magnetron extra bij gekocht
ik heb deze kunnen kopen voor 3000 euro

achterpui.merantie hardhout 500 cm breed 250 hoog in het midden twee openslaande deuren (extra breed uitgevoert) plus 2 klapramen daarboven alles HR++ 3.5 jaar oud voor 800 euro.

twee lichtkoepels 145 x 120 cm deze kunnen open en dicht nieuwe lichtkoepels.De verkoper heeft ze willen inbouwen maar is er nooit van gekomen. samen 600 euro.

mijn keuken wordt een leefkeuken en word geschijden van woonkamer doormiddel van een 30cm dikken muur met ingebouwde doorkijk aquarium 140 breed 65 hoog 30 cm diep twee vissen 250 liter water.Prijs 100 euro komt uit een muur van in restaurant.

twee openslaande deuren met kozijn. 200 euro echt in goede staat.
vloerverwarming buizensysteen 1100 euro 75 m2

85 m2 vloertegels 80x40cm in 5 uitvoeringen 15.50 inclusief BTW plus plint zelfde als tegel totaal 1650 euro.

twee grote stijgers samen met 26 emmers prinsen pachtelputz dezen kosten normaal 22 euro per emmer samen voor 350 euro.

stucplaten voor plafon enz enz.enz

ik ben tot nu toe ongeveer op 16000 maar totaal was het ongeveer 22000 euro.

mocht je is wat tips willen of kan je hulp gebruiken mag je me altijd eens bellen [verwijderd]
of even mailen.

ook voor foto"s van mijn gekochten spullen mag je me best eens mailen op [verwijderd] dan zal ik je is wat toe sturen,

veel mensen met te veel geld willen graag van zgan spullen af op weer te kunnen vernieuwen.
haal er je voordeel mee uit..

met vriendelijke groet,
Ronnie de Doe-het-zelver
Herman

Bericht door Herman »

Je hebt alles zelf gedaan, begrijp ik. Ook het vlechten van het beton, of heb je de complete fundering gemetseld? En het storten van het beton?

De factor arbeid is in jouw geval niet enorm, maar voor de meeste mensen is dat wel zo, en dat kan aardig oplopen.

Heb je een beeld van de uren die je geinvesteerd hebt?

En natuurlijk fotos van het resultaat! Ik ben razend benieuwd.

Maar idd heb je wel gelijk. Op Marktplaats en andere sites vind je soms materialen die in het dagelijks leven veel meer kosten. Zo heb ik een bad van 180cm rond (!) van 2800 euro, voor 60 euro. Er zat een kras aan de buitenrand van het bad. Het bad komt in mijn situatie met de kras tegen een muur te staan...
Belgisch hardsteen (2cm dik): 10 euro per m2.
Hardhouten kozijn (nieuw): 15 euro
etc.
Inactief account
aannemer amsterdam

Bericht door aannemer amsterdam »

Beste Allemaal,

Ik werk als aannemer in Amsterdam en heb veel aanbouwen en uitbouwen geplaatst. Ik kan jullie vertellen dat een gemiddelde prijs tussen de 25.000 en 35.000 ligt. Uiteraard zijn er wel veel factoren die de prijs kunnen opdrijven. Als je hele luxe afbouw binnen wilt loopt de prijs zeker op.

Link
Bijlagen
Uitbouw met gemetselde bouwmuren
Uitbouw met gemetselde bouwmuren
Uitbouw met steen.jpg (108.88 KiB) 19179 keer bekeken
LEES HOE ONZE KLANTEN OVER ONS DENKEN: http://g.co/maps/y9g7e