Ik heb het plan opgevat om een huis te verbouwen en ben erg benieuwd naar de kosten van mijn plannen. Het huis bestaat eigenlijk uit twee delen, een oude dijkwoning met een nieuwe aanbouw. De aanbouw voldoet niet aan mijn eisen.
Op dit moment staat de aanbouw met een klein puntdak parallel aan het voorhuis, maar het oppervlak is wel een L vorm. Het puntdak van de aanbouw loopt vervolgens over in een aflopend dak. Deze twee typen van daken zou ik willen vervangen door één puntdak over het geheel van het grondoppervlak van de aanbouw. In plaats van parallel aan het voorhuis zou ik dit puntdak haaks op het voorhuis willen laten aansluiten. Op deze manier komt er een bovenverdieping over het gehele oppervlak van de aanbouw bij.
De fundering van de aanbouw is niet over het gehele oppervlak hetzelfde. Onder het puntdak is voldoende fundering voor een verdieping met puntdak. Maar de ruimte onder het aflopende dak was voorheen bedoeld als berging en heeft niet voldoende fundering voor een constructie met puntdak. Deze zal dus moeten aangepast.
Inschatting van de werkzaamheden is als volgt. De bestaande aanbouw moet worden gesloopt. Dit kan ik voor het grootste deel zelf doen. De fundering onder de berging moet worden aangepast. Vervolgens opnieuw opbouwen en laten aansluiten op bestaande bouw. Waarbij het nieuwe puntdak haaks aansluit op een bestaand puntdak. Mijn plan is om dit casco te laten uitvoeren: fundering, buitenmuren, ramen, buitendeuren en dak (balken, isoleren en pannen)
Wie zou mij een kostenraming kunnen geven van deze plannen? Ik begrijp dat advies van een professional ter plaatse hier het beste antwoord op kan geven maar ik ben eerst benieuwd naar een globale schatting. Daarbij ben ik ook erg benieuwd naar eventuele alternatieven in bouwechnieken.
Kostenraming uitdagende verbouwing
- Herman
Re: Kostenraming uitdagende verbouwing
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Een paar maten zouden ook handig zijn...
Inactief account
- Casper1981
Kan me voorstellen dat mijn epistel niet echt duidelijkheid schept over datgene bedoeld. Hierbij een foto en wat maten.
De foto toont het rechterzijaanzicht van het huis met aan de rechterkant het achterhuis/ aanbouw. Deze is 9x6 m in oppervlakte. Zoals gezegd is de fundering onder het meest rechtste deel met aflopend dak niet toereikend (4x6m). Een soortgelijke aanbouw als het voorhuis moet dus haaks komen te staan op dit voorhuis met over het geheel een puntkap ipv de kleine kap en het aflopend dak. De aanbouw moet tot aan de nok zo'n 6 m hoog worden en het dak moet aansluiten op het dak van het voorhuis.
Ben benieuwd!
De foto toont het rechterzijaanzicht van het huis met aan de rechterkant het achterhuis/ aanbouw. Deze is 9x6 m in oppervlakte. Zoals gezegd is de fundering onder het meest rechtste deel met aflopend dak niet toereikend (4x6m). Een soortgelijke aanbouw als het voorhuis moet dus haaks komen te staan op dit voorhuis met over het geheel een puntkap ipv de kleine kap en het aflopend dak. De aanbouw moet tot aan de nok zo'n 6 m hoog worden en het dak moet aansluiten op het dak van het voorhuis.
Ben benieuwd!
- Bijlagen
-
- 1267475402NHuis.jpg (100.3 KiB) 7185 keer bekeken
- Casper1981
Geen reacties verder? Hebben jullie meer informatie nodig, of juist minder?
Ben toch wel erg benieuwd naar het een en ander.
Alvast bedankt!
Ben toch wel erg benieuwd naar het een en ander.
Alvast bedankt!
- Herman
Tsja, ik weet het ook niet. Qua prijs ben ik slecht op de hoogte. Ik hoopte met mijn post alleen meer reacties uit te lokken...
Inactief account