Opdekvloer

vos

Opdekvloer

Bericht door vos »

Wij hebben een een aanbouw laten plaatsen. Als laatste heeft de aannemer de cementvloer gestort (18/6) en gelijk gemaakt met de vloer van bestaande woonkamer. De vloer is ongeveer 8 cm dik. Het advies van de aannemer was om 4 weken te wachten, eerder zou het vocht niet uit de vloer zijn en niet verstandig zijn al laminaat te gaan leggen. Na wat rondvragen lijken de meningen hier nogal over verdeeld..

Mijn vraag is dus of je inderdaad zo lang moet wachten, as vrijdag is het een week geleden en de vloer lijkt nu al droog..
Herman

Re: Opdekvloer

Bericht door Herman »

Leg een krant neer, en laat die een tijdje liggen. Rimpelt hij op, dan is de vloer zeker nog te nat.

Wat ik van dergelijke vloeren begrepen heb, is dat je 1 cm per week moet aanhouden...

Hoe dan ook, leg een goed vochtscherm neer.

En bedenk: Liever 4 weken in de bende, dan na 12 weken je vloer er weer uitzagen.
Inactief account
vos

Bericht door vos »

Bedankt voor de tip, zal gelijk een krant neerleggen. En er komt sowieso een blauw afdekzeil op de cementvloer, daarna ondervloer dan laminaat.
Forumlid schreef:Leg een krant neer, en laat die een tijdje liggen. Rimpelt hij op, dan is de vloer zeker nog te nat.

Wat ik van dergelijke vloeren begrepen heb, is dat je 1 cm per week moet aanhouden...

Hoe dan ook, leg een goed vochtscherm neer.

En bedenk: Liever 4 weken in de bende, dan na 12 weken je vloer er weer uitzagen.
burovanwissen

Bericht door burovanwissen »

Beter wachten met leggen van laminaat, Wil je het proces versnellen zet dan een ontvochtiger neer.
Let wel, op natuurlijke wijze laten drogen is altijd beter.
De krantentechniek ken ik niet maar zal ik binnenkort eens uitproberen.

Wil je zeker zijn dat de vloer droog genoeg is om laminaat of parket op te leggen dan kun je een vochtmeting laten doen. (relatieve vochtigheid niet boven 3%)
Herman

Bericht door Herman »

Ik realiseer me dat je een plastic zak over de krant moet tapen. Ik wist dat ik wat vergeten was...
Inactief account