Wat kost een aanbouw van 2,5 x 2,5 meter ?
- Forumlid
Wat kost een aanbouw van 2,5 x 2,5 meter ?
Graag willen wij weten wat een aanbouw voor uitbreding van de keuken kost. Er komt 2,5 x 2,5 meter bij met plat dak. Er hoeft niet geheid te worden. En de afwerking doen we zelf.
Wat zijn we kwijt???
Een tweede optie is uitbreiding over de gehele breedte dan is het ene uitbouw van 2 x 6 meter, wat zal dat ongeveer kosten?
Wat zijn we kwijt???
Een tweede optie is uitbreiding over de gehele breedte dan is het ene uitbouw van 2 x 6 meter, wat zal dat ongeveer kosten?
- julien
Ik begrijp het niet goed hoor...
Iedereen geeft hier 10% van de gegevens en denkt een prijs te horen...
Waarom laat je geen aannemer langs komen, die ziet dan onmiddellijk hoe alles er uitziet en kan veel correcter een raming geven.
Dit kost je niets en je weet veel juister waar je eventueel aan toe bent.
Een verbouwing is niet gelijk aan een TV kopen...
Iedereen geeft hier 10% van de gegevens en denkt een prijs te horen...
Waarom laat je geen aannemer langs komen, die ziet dan onmiddellijk hoe alles er uitziet en kan veel correcter een raming geven.
Dit kost je niets en je weet veel juister waar je eventueel aan toe bent.
Een verbouwing is niet gelijk aan een TV kopen...
- Forumlid
ik begrijp het ook niet...
volstrekt eenvoudige vraag: iemand wil een aanbouw van 2,5 x 2,5.
als je niet genoeg gegevens hebt vraag je toch verder om die vraag te beantwoorden. gebruik dan niet je tijd om iemand af te zeiken. er wordt toch niet gevraagd naar de prijs van een spoorbrug over het Amsterdam-Rijn kanaal.
volstrekt eenvoudige vraag: iemand wil een aanbouw van 2,5 x 2,5.
als je niet genoeg gegevens hebt vraag je toch verder om die vraag te beantwoorden. gebruik dan niet je tijd om iemand af te zeiken. er wordt toch niet gevraagd naar de prijs van een spoorbrug over het Amsterdam-Rijn kanaal.
- robertsimons
1 ding kan ik je wel vertellen.
Reken ongeveer 156 bakstenen en 46L mortel per m² bij een dubbelsteenmuur en de helft bij een enkelsteens muur.
Dan komen nog de kozijnen, fundatie, dekvloer, dak, stucwerk, electra... maar euuuhh daar helpen andere posters je denk ik wel me... ha!
Reken ongeveer 156 bakstenen en 46L mortel per m² bij een dubbelsteenmuur en de helft bij een enkelsteens muur.
Dan komen nog de kozijnen, fundatie, dekvloer, dak, stucwerk, electra... maar euuuhh daar helpen andere posters je denk ik wel me... ha!
*Hmmmm, doonuts!*/quote
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Forumlid
- Forumlid
kijk, zo komen we ergens robertsimons.
dus lieke, 2,5 (l) x 2,7 (h) = 6,75
6,75 x 3 (muren) = 20 m2 muur, en daar kan de deur en eventueel raam nog af indien gewenst.
20 x 156 = 3120 bakstenen. gaan we uit van zo'n € 0,40 dan kosten de stenen je € 1248.
mortel: 920 liter zo'n € 150.
iemand bekend met m2 prijs van een plat dak?
dus lieke, 2,5 (l) x 2,7 (h) = 6,75
6,75 x 3 (muren) = 20 m2 muur, en daar kan de deur en eventueel raam nog af indien gewenst.
20 x 156 = 3120 bakstenen. gaan we uit van zo'n € 0,40 dan kosten de stenen je € 1248.
mortel: 920 liter zo'n € 150.
iemand bekend met m2 prijs van een plat dak?
- Rick
Nou Lieke heb je hem nog bijna uitgespecificeerd ook.
Als ik een prijs opgeef dan vergelijk ik hem meestal met een vergelijkbare uitbouw die ik ooit geplaatst heb.
Ik heb voor deze uitbouw een schatting gemaakt en ik ben benieuwd of jullie met de m1 prijzen in de buurt komen.
Dan kunnen we met z'n allen misschien makkelijk een rekenmodel opzetten die veel preciezer als een m3 prijs.
Ik zal Herman (mod. klussentopics) mijn prijs mailen en vragen hem te posten als er een totaalprijs uit de m1 prijzen ontstaat.
Ben benieuwd......
Als ik een prijs opgeef dan vergelijk ik hem meestal met een vergelijkbare uitbouw die ik ooit geplaatst heb.
Ik heb voor deze uitbouw een schatting gemaakt en ik ben benieuwd of jullie met de m1 prijzen in de buurt komen.
Dan kunnen we met z'n allen misschien makkelijk een rekenmodel opzetten die veel preciezer als een m3 prijs.
Ik zal Herman (mod. klussentopics) mijn prijs mailen en vragen hem te posten als er een totaalprijs uit de m1 prijzen ontstaat.
Ben benieuwd......
- Herman
- Forumlid
- Forumlid
- robertsimons
Garson..! VERTEL JIJ KEES EENS WAT VOOR MOOOOOIE PRIJSEN HIJ GEWONNEN HEEFT...
Maar even serieus.. als we dit toch bij elke vraag over de kosten van een aanbouw moeten doen dan is dat toch erg veel werk elke keer..
Misschien is het een idee om een standaard rekenmodelletje te maken hiervoor.. zou wel handig zijn..
Maar even serieus.. als we dit toch bij elke vraag over de kosten van een aanbouw moeten doen dan is dat toch erg veel werk elke keer..
Misschien is het een idee om een standaard rekenmodelletje te maken hiervoor.. zou wel handig zijn..
*Hmmmm, doonuts!*/quote
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Michel
600 tot 700 euro de m3 als de aannemer alles doet (bij een normale aanbouw en op de beganegrond) wil je luxer of is het terrein moeilijker bereikbaar dan moet je het bedrag iets verhogen.
als je zelf gaat afwerken ben je 400 to 500 euro de m3 kwijt voor een aannemer.
Doe je alles zelf en hoef je geen manuren te rekenen ben je 300 euro de m3 kwijt.
verhouding manuren is ongeveer 50-50
Dus rekening maar uit.
Denk dat de mensen die hier iets opzetten eerst willen weten of het haalbaar is wat zij in gedachten hebben voordat zij de grote stap maken naar de aannemer. Vrijblijvend iets doen bestaat niet. Niemand zit te wachten op mensen voor alleen een raming. Vervolgens weer aannemers die zeuren dat ze zoveel extra kosten hebben omdat ze werken niet krijgen. Word het weer duurder. enz enz
let op het zijn eenheidsprijzen voor een kostenraming.
wil je meer weten dan kun je via deze site nog beter alles berekening
http://www.wonen.amsterdam.nl/contents/ ... en2005.pdf
als je zelf gaat afwerken ben je 400 to 500 euro de m3 kwijt voor een aannemer.
Doe je alles zelf en hoef je geen manuren te rekenen ben je 300 euro de m3 kwijt.
verhouding manuren is ongeveer 50-50
Dus rekening maar uit.
Denk dat de mensen die hier iets opzetten eerst willen weten of het haalbaar is wat zij in gedachten hebben voordat zij de grote stap maken naar de aannemer. Vrijblijvend iets doen bestaat niet. Niemand zit te wachten op mensen voor alleen een raming. Vervolgens weer aannemers die zeuren dat ze zoveel extra kosten hebben omdat ze werken niet krijgen. Word het weer duurder. enz enz
let op het zijn eenheidsprijzen voor een kostenraming.
wil je meer weten dan kun je via deze site nog beter alles berekening
http://www.wonen.amsterdam.nl/contents/ ... en2005.pdf
- Michel
eventueel nog op deze site
http://www.livios.be/_priz/index.asp?id ... =priz#boek
aan de rechetrzijde staan onderdelen. die aanklikken en prijs opzoeken
http://www.livios.be/_priz/index.asp?id ... =priz#boek
aan de rechetrzijde staan onderdelen. die aanklikken en prijs opzoeken
- Rick
Even een reactie op Kees,
Dit is zeker geen spelletje wat hier gespeeld word, er staan ondertussen z'n 30 vragen over de kosten van een uitbouw, ik denk dus dat het een goede zaak is om met de expertise die de bezoekers hier tesamen hebben een rekenmodel op te zetten.
B.v.
Kosten fundering en vloer per m2 met en zonder heiwerk
kosten binnen en buitenwanden per m2
Kozijnen per m2 of oude kozijnen herplaatsen
Dak per m2
en staalconstructie, dus of het gat van het oude kozijn gebruiken of een complete doorbraak.
Ik denk niet dat ik deze uitbouw kan plaatsen voor 15000, ik had eerder 18000 in gedachten. heb je het heiwerk ook meegerekend ?
Zoals je weet zijn er op dit moment veel klussenbedrijven die gewoon een utbouw plaatsen, en dik onder de prijs van een aannemer heen duiken. Maar de kwaliteit laat dan vaak te wensen over. Als je een prijs vraagt van een grote aannemer welke niet vaak uitbouwen plaatst is deze vaak veel te duur.
Met dit rekenmodel voorkom je dat mensen gaan winkelen zodat de overhead van aannemers toeneemt, en dat mensen geen kat in de zak kopen bij een klussenbedrijf.
Als je je bedenkt dat deze website op het moment bezocht word door 35000 mensen per maand die hier zo'n 150000 pagina's bekijken maakt dit denk ik toch wel een verschil.
De kuubs prijzen van Michel zijn en goed begin, maar ik dnk dat er bij een uitbouw een aantal variabele zijn die steeds terug keren.
Wel of niet heien
Kozijnen overzetten of oude hergebruiken
Staalconstructie of niet
Dit is zeker geen spelletje wat hier gespeeld word, er staan ondertussen z'n 30 vragen over de kosten van een uitbouw, ik denk dus dat het een goede zaak is om met de expertise die de bezoekers hier tesamen hebben een rekenmodel op te zetten.
B.v.
Kosten fundering en vloer per m2 met en zonder heiwerk
kosten binnen en buitenwanden per m2
Kozijnen per m2 of oude kozijnen herplaatsen
Dak per m2
en staalconstructie, dus of het gat van het oude kozijn gebruiken of een complete doorbraak.
Ik denk niet dat ik deze uitbouw kan plaatsen voor 15000, ik had eerder 18000 in gedachten. heb je het heiwerk ook meegerekend ?
Zoals je weet zijn er op dit moment veel klussenbedrijven die gewoon een utbouw plaatsen, en dik onder de prijs van een aannemer heen duiken. Maar de kwaliteit laat dan vaak te wensen over. Als je een prijs vraagt van een grote aannemer welke niet vaak uitbouwen plaatst is deze vaak veel te duur.
Met dit rekenmodel voorkom je dat mensen gaan winkelen zodat de overhead van aannemers toeneemt, en dat mensen geen kat in de zak kopen bij een klussenbedrijf.
Als je je bedenkt dat deze website op het moment bezocht word door 35000 mensen per maand die hier zo'n 150000 pagina's bekijken maakt dit denk ik toch wel een verschil.
De kuubs prijzen van Michel zijn en goed begin, maar ik dnk dat er bij een uitbouw een aantal variabele zijn die steeds terug keren.
Wel of niet heien
Kozijnen overzetten of oude hergebruiken
Staalconstructie of niet
- Forumlid
een uitbouw
nou ik wilde even weten of je eigenlijk wel iets hebt aan een m3 prijs want het is toch zo dat als je een grotere aanbouw laat plaatsen dat niet alle kosten dubbel moet bijv de draagbalk in de gevel en dergelijke en ook de fundering niet met vriendelijke groeten
- Michel
- Michel