badkamermuur
- Forumlid
badkamermuur
Ik wil mijn te kleine badkamer laten vergroten. Daarvoor moet de muur naar een slaapkamer doorgebroken worden (een halve meter tot een meter). Denken jullie dat de bestaande muur verplaatst kan worden (plus een stukje muur haaks op deze muur i.v.m. de ingekorte slaapkamer)? Of moet er een geheel nieuwe muur komen (wellicht gasbeton)? Aan hoeveel kosten zou ik ongeveer moeten denken bij een aannemer?
- Herman
Is met deze informatie niet te zeggen.
Je zal er eerst achter moeten komen of de muur die je wilt slopen, een draagmuur is. Zo ja, dan zijn de kosten aanzienlijk hoger dan in het geval van een niet dragend tussenmuurtje.
Ook moet je rekening houden met de plek waar de nieuwe muur komt te staan. Kan de vloer het daar houden, zonder te bewegen (waardoor scheurtjes kunnen ontstaan, niet leuk in een badkamer.)
als je zelf twijfelt, vraag dan een aannemer om ter plekke te kijken.
Je zal er eerst achter moeten komen of de muur die je wilt slopen, een draagmuur is. Zo ja, dan zijn de kosten aanzienlijk hoger dan in het geval van een niet dragend tussenmuurtje.
Ook moet je rekening houden met de plek waar de nieuwe muur komt te staan. Kan de vloer het daar houden, zonder te bewegen (waardoor scheurtjes kunnen ontstaan, niet leuk in een badkamer.)
als je zelf twijfelt, vraag dan een aannemer om ter plekke te kijken.