Glazen bouwstenen

Harold

Glazen bouwstenen

Bericht door Harold »

Hallo,

Wij zijn voornemens een stuk aan ons huis te zetten. De architect komt met het ludieke idee om een gedeelte van de buitenmuur uit te voeren in glazen bouwstenen. Esthetisch is dit natuurlijk verantwoord. Ik hoor echter tegenstrijdige berichten in de vorm "geen isolatie" en het "optreden van condensvorming aan de binnenzijde van de stenen en in de voeg".

Heeft iemand van jullie hiermee ervaring of kan iemand mij doorverwijzen naar bijvoorbeeld een site ? :
Rick

Bericht door Rick »

Is inderdaad erg mooi, ik heb een keer zo'n uitbouw mogen maken waarbij er details van glazen bouwsteen in zaten.

Ongeveer 1 meter breed en 2,6 meter hoog aan drie zijden van de uitbouw.

We hebben toen de glazen bouwstenen afgevoegd met een waterdichte tegelvoeg.

Is zo'n 8 jaar geleden en er zijn tot op de dag van vandaag geen problemen.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Harold

Bericht door Harold »

Rick,

Is de aanbouw onderdeel geworden van de woonkamer ? Het schijnt namelijk dat de condensvorming het eerst optreedt bij ruimten waarbij een froot temperatuur verschil heerst tussen binnen en buiten.

Hoe is de temperatuur in de zomer. Wordt het niet te warm ?

Heb jij overigens ooit problemen gehad met condensvorming ?

Harold
Rick

Bericht door Rick »

De uitbouw IS in dit geval de huiskamer. Ik dacht dat glazen bouwstenen een rc-waarde van tussen de 2,5 en 4 hebben. Dan heb je alleen vlak na de bouw wat condensvocht.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.