Bouwmarkt-badkraan goed genoeg?

Ervaringen met bouwmaterialen, sanitair, gereedschap e.d.

Is een merk-badkraan van een bouwmarkt goed genoeg?

Ja
0
Geen stemmen
Vaak wel
1
50%
Vaak niet
1
50%

Aantal stemmenCOLON 2

HaroldQQQ

Bouwmarkt-badkraan goed genoeg?

Bericht door HaroldQQQ »

Ik wil in mijn nieuwe badkamer een thermostatische badkraan van een bekend merk. Mijn aannemer kan die (wellicht via een professionele bouwmarkt) leveren voor een bepaalde prijs. Een momenteel populaire uitvoering van een badkraan van dat merk is ook bij alle populaire bouwmarkten verkrijgbaar, voor minder dan de helft van die prijs. Mij dunkt dat de bouwmarkt-versie goed genoeg is.

Volgens de aannemer is de kwaliteit van badkranen in bouwmarkten vaak minder goed (ondanks de reputatie van het merk) en wordt garantie vaak niet nagekomen ("meneer, het is slijtage"). Ik denk dat dat wel meevalt. Wat denken jullie?
Herman

Bericht door Herman »

Ik heb "vaak wel" gekozen.

Dezelfde tpenummers bij de bouwmarkt zijn dezelfde van de aannemer. Maar die maakt ook zijn marge erop. En mijn ervaring is dat bouwmarkten soms scherp geprijsd zijn.

Ook kan je bij de bouwmarkt terecht voor goedkoper materiaal, en dan KAN je je neus stoten. Hoeft niet, maar kan wel. Ik heb een naamloze thermokraan, en die is maar matig van kwaliteit. Het is natuurlijk wel zo dat zodra ik het ding (30 gulden destijds, maar pas 15 maanden in gebruik) helemaal zat ben, draai ik hem los, en zit er zo een andere op.

Derhalve: Alles wat nagelvast in je huis komt, moet van de beste kwaliteit zijn. Alles wat makkelijk te vervangen is, mocht dat nodig zijn, kan van een onbekend merk of een goedkope versie zijn. Hoeft niet, maar kan wel. Volledig naar keus van de gebruiker.
Inactief account