Ervaring met het plaatsen van afvoergoot in de douche?

Ervaringen met bouwmaterialen, sanitair, gereedschap e.d.
Forumlid

Ervaring met het plaatsen van afvoergoot in de douche?

Bericht door Forumlid »

Ik ben bezig met badkamer te verbouwen. Het doel is om er een douche bij te maken. Hiervoor moet het bad 90 graden gedraaid worden zodat er een ruimte van 115 x 75 cm vrijkomt. Nu lijkt het mij erg fraai om geen douchebak + cabine te maken maar een betegelde vloer + afvoergoot (b.v. easydrain) en een glazen deur er voor.

Ik ben erg benieuwd of er iemand ervaring heeft met het plaatsen van zo'n afvoergoot. Ik stel me zelf voor dat ik een afvoerleiding (50 mm) moet hakken naar de bestaande afvoer van het bad en dat het verder voor de goot ook een kwestie is van hakken in het cement/beton.
Is dat goed te doen? Met behulp van een haakse slijper? met de hand? pneumatische hamerboor? Het huis is drie jaar oud en de vloer is betonplaten met een cementdekvloer.
Afhankelijk van hoe makkelijk dit gaat wil ik de goot zo dicht mogelijk bij de huidige afvoer of als het meevalt onder de deur.
Het aansluiten van waterleidingen + afvoer wilde ik wel aan een vakman overlaten.

Bij de Hasco/Imabo sprak ik met de ontwerper van de Imabo "easydrain" en die wilde meteen de hele vloer er uit halen om alles op de jusite hoogte te brengen.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Ik ben het met de adviseur van imabo eens hoor.
Waarom allemaal sleuven hakken, slijpen met het risico dat tussenliggende stukken vloer los komen te liggenn en dan als nog twee cm. hoger uitkomen.
Doe het dan gelijk goed. Hak de gehele vloer eruit leg alle leidingen op de betonvloer en laat er een nieuwe vloer in smeren die gelijk op hoogte is