Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van betongranulaat als grind vervanger in beton?
En wat zijn dan de mengverhoudingen mocht men zelf beton gaan maken.
Volgens de leverancier die mij dit levert hoefde hier alleen maar cement aan worden toegevoegd om beton te maken,dit lijkt mij wat onwaarschijnlijk dus vandaar deze vraag.
Alvast bedankt
Gebruik vam betongranulaat in beton
- RvdB
Re: Gebruik vam betongranulaat in beton
Goede betongranulaat is gezeefd en dus zandvrij. Het maken en verwerken is gelijk aan traditionele beton.
De mengverhouding is 1-2-3
1 deel cement, 2 delen granulaat of grind, 3 delen zand.
Granulaat waar nog zand tussen zit zou ik niet gebruiken; je weet niet wat voor zand dit is en niet alle zandsoorten leveren een kwalitatief goede beton. (afhankelijk van scherpte en korrel)
Puin/beton granulaat met zand ertussen wordt zover ik weet alleen gebruikt in de wegenbouw en om bijvoorbeeld puinverharding aan te leggen.
De mengverhouding is 1-2-3
1 deel cement, 2 delen granulaat of grind, 3 delen zand.
Granulaat waar nog zand tussen zit zou ik niet gebruiken; je weet niet wat voor zand dit is en niet alle zandsoorten leveren een kwalitatief goede beton. (afhankelijk van scherpte en korrel)
Puin/beton granulaat met zand ertussen wordt zover ik weet alleen gebruikt in de wegenbouw en om bijvoorbeeld puinverharding aan te leggen.