aannemer of particulier toegestaan?

Hubert.

aannemer of particulier toegestaan?

Bericht door Hubert. »

Op Bouwlink staat onderstaande tekst:

Een aannemers of een klussen- respectievelijk onderhoudsbedrijf?
Een onderhoudsbedrijf mag geen constructief bouwkundig werk doen. Dus moet er een muur gesloopt worden of wilt u een uitbouw, dan zult u een aannemer moeten inschakelen. Alleen een aannemers mogen constructief bouwkundige werkzaamheden verrichten.

Betekent dit dat een particulier ook geen constructiewerk mag doen?
Anders snap ik bovenstaande tekst niet namelijk :

Mvg,
Hubert.
RvdB

Bericht door RvdB »

Wat er staat klopt eigenlijk niet meer. Er is inmiddels één en ander veranderd. Een klussenbedrijf of zzp'er mag tegenwoordig ook constructieve werkzaamheden verrichten. Hij moet dit dan wel zelf doen en mag hier geen derden voor inhuren want dan zou hij als aannemer optreden en aangezien hij daar geen papieren voor heeft mag hij dan de verantwoordelijkheid niet dragen.

Deze regeling speelt alleen voor aannemers en klussenbedrijven. Als particulier mag je doen en laten wat je wil. (onder voorbehoud van vergunningen etc natuurlijk :wink: )

NB
Alleen een aannemer mag zijn bedrijf "bouwbedrijf"noemen. Alle andere benamingen zoals "bouwservice" zijn geen aannemers. Ook een bedrijf dat zich ......Bouw noemt hoeft niet per definitie een aannemer te zijn.
Rick

Bericht door Rick »

De Website wordt inderdaad binnenkort vervangen, bovenstaande teksten stammen uit 2004.
Waar je wel rekening mee moet houden is verzekering, stel je voor dat je als particulier een stalen balk aan gaat brengen en het huis loopt flinke schade op.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
RvdB

Bericht door RvdB »

Normaal heeft een aannemer een CAR verzekering die schades en constructieve fouten dekt. Als particulier zijn dit soort verzekeringen volgens mij een kostbare zaak. Ook vraag ik me af hoe gemakkelijk een verzekering uitkeerd... Ik neem aan dat je alles wat je doet zal moeten onderbouwen met constructie berekeningen en tekeningen gemaakt door een bouwkundige. Op het moment dat er iets fout gaat en je bent zelf geen ervaren bouwvakker dan kan ik me voorstellen dat de verzekering het op onervarenheid gooit en niet zal uitkeren.

Heeft iemand hier ervaring mee? wat kost een dergelijke verzekering?
Hoe goed is de dekking?