erfafscheiding buren gesloopt

geert83

erfafscheiding buren gesloopt

Bericht door geert83 »

Hallo allemaal,

Mijn achtertuin wordt gescheiden van die van de buren door middel van een muurtje van drie meter lang, en ca. 1.5 meter hoog. Het muurtje staat op de erfafscheiding, aan de kant van de buren.

Het muurtje was in zeer slechte staat (het viel uit elkaar). Daarop heb ik contact gehad met de eigenaar (een woningbouwvereniging) om te vragen wat we aan deze situatie zouden gaan doen. De WBV wilde echter niets meer doen omdat het huis in de verkoop staat (al lange tijd).

Momenteel ben ik mijn achtertuin aan het opknappen en heb de hovenier gevraagd om het muurtje (uit veiligheidsoverwegingen) tot aan de fundering weg te halen, zodat er een nieuwe erfafscheiding kan komen. Dit is inmiddels gebeurd. De WBV is echter niet blij omdat ik dit van te voren niet heb kenbaar gemaakt.

Moet ik mij zorgen maken over een procedure? Ik weet dat ik iets heb laten slopen van een ander, maar ik moest toch niets doen. De kosten voor de sloop en de afvoer heb ik voor mijn rekening genomen. Ik heb uiteraard geen behoefte aan een claim.

Heeft iemand een advies voor mij wat te doen?
Herman

Re: erfafscheiding buren gesloopt

Bericht door Herman »

In principe heb je nu een probleem, je hebt iets van een ander vernield...

Echter, zo heet als de soep wordt opgediend, wordt hij niet gegeten...

Zorg dus voor een nieuwe afscheiding, een schutting, een heg, mogelijkheden zat. De woningbouw wil netjes opleveren, meer niet.
Inactief account