Help! vreselijke prijsverschillen, waar doen we goed aan?

Yustin

Help! vreselijke prijsverschillen, waar doen we goed aan?

Bericht door Yustin »

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wij willend dus graag een uitbouw. Hier even de feiten op een rijtje:

- Breedte 5,5 meter
- Diepte 2 meter
- Hoogte 2,5 meter

Beide buren hebben een uitbouw. Deze muren mogen gebruikt worden

Palen t.b.v. uitbouw aanwezig

We willen de bestaande deuren (2 stuks) hergebruiken (huis is pas 6 mnd oud)

Het liefst zo veel mogelijk afgewerkt (gestuct e.d.)

Nu horen wij prijzen van aannemers die we hebben gesproken van 30. 000 euro, maar ook 1 van 12.00 euro.
De laatste zegt de buitenmuren van de buren te kunnen stucen??

Wat is aannemelijk?
Hoelang is een gem aannemer hiermee bezig? (ook dit verscheelt heel erg)

De laatste aannemer (12.000 euro) komt uit het oosten van het land. Komt hierdoor het prijsverschil? (wij wonen in het westen)

Alvast heel erg bedankt, wij weten niet waar we goed aan doen. De aannemers komen allemaal kundig over..

Groetjes!
RvdB

Bericht door RvdB »

altijd lastig te zeggen, maar €12000 lijkt me wat goedkoop. Daarbij kun je nooit de muren van de buren stuken... Je kunt het beste een nieuw binnen spouwblad maken met isolatie ertussen waarbij ook de spouw van de bestaande gevel opengezaagd is ivm het voorkomen van koudebruggen en daarmee gepaard gaande vocht problemen. daarbij dient boven het bestaande kozijn lood doorgezet te worden tot op het binnenspouwblad en onder het lood een yton koudebrug onderbreking. In dit alles gaan aardig wat uren en materialen inzitten dus ik schat dat het eerder richting de 30000 gaat dan richting de 12000.
Yustin

Bericht door Yustin »

oke dank je voor de info!

Nog een vraagje, hoe kan je nagaan/natrekken of een aannemer "betrouwbaar"is?
RvdB

Bericht door RvdB »

enkele punten voor de betrouwbaarheid:

aangesloten bij bouwend nederland
aangesloten bij bouwgarant (afbouwgarantie)
contract op basis van AVA of AVV (duidelijke voorwaarden voor u en hem)
eigen personeel in dienst (geen polen)

Als een aannemer geen van dit alles heeft wil dat natuurlijk niet zeggen dat hij/zij niet betrouwbaar is.
De voorwaarden van de AVA/AVV zijn op internet te vinden. Erg belangrijk om onder deze voorwaarden een contract aan te gaan. Een aannemer die dit weigert is op voorhand niet betrouwbaar. Ook zouik niet in zee gaan met een aannemer die eigen "algemene" voorwaarden heeft.