Er staat een woning te koop waar ik interesse voor heb. Maar is deze veel te duur ivm noodzakelijke verbouwing? Of is hetgeen ik wil technisch niet aan te raden ?
Het betreft een vrijstaand bungalowtje (lelie systeem) met een losse garage. Tussenruimte 3 meter. Door de garage muur voorzijde richting huis te verlengen (3 meter) Aan de achtermuur idem ( 3 meter) en de linker zijmuur van het huis 6 meter te verlengen onstaat 1 gebouw van 11.20 m x 7.85 en daaraan vast een garage/ huisgedeelte (8 x 6 meter) aan de kortste zijde ongeveer 5 meter verschoven. (een soort L gebouw). Zoveel de garage als het huis (1978) staan niet op heipalen maar staan kaarsrecht en scheurloos. Hoe moeten die drie stukken muur bouwkundig worden geplaatst (ook niet heien?) en is daar bij benadering een schatting van te maken wat zoiets kost? (platdak)
schatting verbouwing ivm mogelijke koop woning
- Rick
Als er niet geheid hoeft te worden wil dat zeggen dat de vaste grondslag niet ver onder het maaiveld ligt. Dit is in grote delen van Nederland zo. Als er geheid is ligt deze vaste grondslag dieper en moet de heipaal als het ware op de vaste grondslag rusten om het huis te kunnen dragen.
Geen heipalen is niet per definitie slechter, de grond onder het huis is gewoon beter.
Om de nieuwe gedeelten van de woning te funderen moet er afgegraven worden tot de diepte van de bestaande fundering dit zal ongeveer 60 to 100 cm zijn, daarop kan gewoon op staal gefundeerd worden zoals dat heet.
Voor de kosten heb ik veel te weinig informatie.
Geen heipalen is niet per definitie slechter, de grond onder het huis is gewoon beter.
Om de nieuwe gedeelten van de woning te funderen moet er afgegraven worden tot de diepte van de bestaande fundering dit zal ongeveer 60 to 100 cm zijn, daarop kan gewoon op staal gefundeerd worden zoals dat heet.
Voor de kosten heb ik veel te weinig informatie.
- Ahhavelaar
- Rick
De woonkamer word met twee meter uitbouwgebouwd over een breedte van ongeveer 5.27
En de garage word uitgebouwd met 3 over de hele lengte van 8 meter, waardoor deze op ongeveer twee meter een raakvlak met het huis krijgt.
Als het huis niet geheid is hoeft er bij de uitbouw ook niet geheid te worden.
Er worden wat scheidings wanden verplaatst en wat draagmuren doorbroken waar een staalconstructie voor nodig is.
Technisch gezien geen enkel bezwaar, wat de kosten denk ik aan een bedrag van € 45.000
En de garage word uitgebouwd met 3 over de hele lengte van 8 meter, waardoor deze op ongeveer twee meter een raakvlak met het huis krijgt.
Als het huis niet geheid is hoeft er bij de uitbouw ook niet geheid te worden.
Er worden wat scheidings wanden verplaatst en wat draagmuren doorbroken waar een staalconstructie voor nodig is.
Technisch gezien geen enkel bezwaar, wat de kosten denk ik aan een bedrag van € 45.000
tting geven