binnenkort gaan wij een aanbouw aan ons huis zetten. dit wordt deels door een aannemer gedaan (ruwwerk), de rest gaan we zelf doen.
nu is de verhouding met de buren aan één kant zeer slecht. we praten al bijna 2 jaar niet met elkaar. om alle problemen te voorkomen willen wij graag meer informatie heben over wat te doen vooraf aan de bouw.
goed maken of toch gaan praten is echt geen optie, dat heben we al vaak genoeg geprobeerd en telkens tevergeefs.
dus, wie heeft hier ervaring mee, wat kunnen we verwachten?
we kunnen ons echt wel situaties gaan voorstellen zoals het weigeren van het betreden van de tuin terwijl dit noodzakelijk is (mag ook niet geweigerd worden volgens het wetboek MITS.....
of wat kunnen de buren allemaal doen om de bouw te vertragen?
ps, we heben GEEN bouwvergunning nodig aangezien het om een aanbouw gaat van minder dan 2.50 meter.
wie helpt ons?
slechte verhouding met de buren.....
- Herman
Tip 1 bij dit soort buren:
Een rechtsbijstandverzekering afsluiten VOORDAT de bouw ook maar begint.
De buren moeten naar ik meen 1 meter grond ter beschikking stellen, mits je die grond na afloop weer in orde maakt zoals het voorheen was. Fotos maken dus...
Ook zou ik een vooropname van het huis van de buren laten maken, en laten deponeren, zodat je achteraf geen gemekker krijgt. De aannemer kan dit doen, daar hoef je niet bij te zijn. (en hoef je dus niet "vijandelijk gebied" op...)
Verder kunnen ze niet zo heel veel. Laat de aannemer de radio niet te hard zetten, dan kunnen de buren ook niet klagen. (normaal verbouwingsgeluid tijdens normale tijden, daar is weinig tegen te doen, dus laat ze de politie maar bellen).
Stuur de buren (beide buren) een bloemetje als het werk gereed is. Laat je niet kennen!
Een rechtsbijstandverzekering afsluiten VOORDAT de bouw ook maar begint.
De buren moeten naar ik meen 1 meter grond ter beschikking stellen, mits je die grond na afloop weer in orde maakt zoals het voorheen was. Fotos maken dus...
Ook zou ik een vooropname van het huis van de buren laten maken, en laten deponeren, zodat je achteraf geen gemekker krijgt. De aannemer kan dit doen, daar hoef je niet bij te zijn. (en hoef je dus niet "vijandelijk gebied" op...)
Verder kunnen ze niet zo heel veel. Laat de aannemer de radio niet te hard zetten, dan kunnen de buren ook niet klagen. (normaal verbouwingsgeluid tijdens normale tijden, daar is weinig tegen te doen, dus laat ze de politie maar bellen).
Stuur de buren (beide buren) een bloemetje als het werk gereed is. Laat je niet kennen!