Artist impressie maken van een toekomstig huis

Plaats reactie
rambo
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Artist impressie maken van een toekomstig huis

Bericht door rambo » do dec 10, 2009 9:11 am

Hallo,
Ik weet niet of ik in de juiste forum zit maar ik weet ook niet waar ik het moet vragen. Misschien kan iemand mij een advies geven.
We gaan dus een huis bouwen in Limburg. Het ontwerp van onze architect is al bijna klaar. Maar voor dat we gaan bouwen, wil ik een soor sfeerimpressie maken. Ik zie soms mooie bouwborden met een soort artist impressie daarop: zo een fotorealistisch beeld van toekomstig huis, bijna echte foto.
We gaan geen commertieel gebruik maken van deze beelden want we hoeven het huis niet te verkopen (niet in nabije toekomst in iedere geval).
Ik vraag me af hoe dit soort impressies gemaakt worden en of het in photoshop gedaan is. Een vriend van mij werkt namelijk met photoshop en kan behoorlijk professioneel fotos bewerken. Maar die is net op vacantie gegaan voor drie maanden. Dus ik moet ergens anders zoeken.
Heeft iemand hier verstand van? Ik zou het graag zelf willen proberen te tekenen en niet uitbesteden. Ik kan wel redelijk handschetsen maken met potlood maar niet digitaal...

grill
verbouwer
verbouwer
Contacteer:

Re: Artist impressie maken van een toekomstig huis

Bericht door grill » do dec 10, 2009 9:51 am

Photoshop is het zeker niet. Photoshop is geen 3d programma (hoewel het ook gedeeltijlijk gebruikt wordt).
Als je goed kan tekenen, doe het dan maar gewoon met hand. Ik heb ook vaker van die bouwborden met dat soort artist impressies gezien en er zitten ook veel handgemaakte impressies. En die vind ik persoonlijk niet minder mooi dan 3d impressie. Maar dat is misschien een questie van smaak.
Ik denk dat het te lang gaat duren voor dat je die tekenprogramma's zal onder de knie krijgen. In scetchup kun je op zich in een paar dagen al wat tekenen maar het kost je toch veel tijd om het echt goed te leren.
Je kan uiteraard naar een professionele 3d studio gaan maar dat kost wel geld. Dus ik denk dat je of zelf met hand moet tekenen.
Laatst gewijzigd door grill op do dec 10, 2009 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » do dec 10, 2009 1:07 pm

Idd, als je aardig kan tekenen, pak een doos kleurpotloden, en een hard grijs potlood (3H of zo), een gum en wat vellen papier, en ga los.

Veel investering kost het niet, en ik durf te beweren dat het sneller gaat dan met de computer, in ieder geval als je nog een leercurve doormaakt.

En anders kan je altijd nog met olieverf aan de slag, de Bob Ross methode... :)
Inactief account

grill
verbouwer
verbouwer
Contacteer:

Bericht door grill » do dec 10, 2009 1:20 pm

Handmatig goed getekende artist impressie vind ik persoonlijk veel mooier dan 3d impressie.
Dus...

Plaats reactie