kosten tekening door bouwkundig adviesbureau

Gesloten
sjimke
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

kosten tekening door bouwkundig adviesbureau

Bericht door sjimke » za jan 27, 2007 6:49 am

Heeft iemand van jullie ervaring opgedaan met bouwkundig adviesbureau's.
Wij willen ipv een architect een bouwkundig adviesbureau inschakelen.
heb gehoord dat dit aanzienlijk scheelt in de prijs en deze ook
Wij willen een aanbouw en de bestaande muur tussen keuken en woonkamer (draagmuur) eruit, samen moet dit een groot geheel worden. Er zijn geen bestaande tekeningen van het huis (gebouwd in 1900) dus er moet en hoop getekend en berekend worden!
Iemand van jullie een idee of dit ook gedaan kan worden door een bouwkundig adviesbureau..?, en hoeveel zoiets zou gaan kosten????

groet S,

Michel
Meesterklusser
Meesterklusser
Contacteer:

Bericht door Michel » za jan 27, 2007 8:26 pm

MMmmm.

Lastig te zeggen vooral omdat er geen tekeningen zijn.

Maar als het door een bedrijf gedaan moet worden ben je denk rond de 2500 euro kwijt denk ik. Is een inschatting wat betreft uren.

In welke plaats is het?

sjimke
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door sjimke » zo jan 28, 2007 9:25 am

Michel schreef:MMmmm.

Lastig te zeggen vooral omdat er geen tekeningen zijn.

Maar als het door een bedrijf gedaan moet worden ben je denk rond de 2500 euro kwijt denk ik. Is een inschatting wat betreft uren.

In welke plaats is het?
Roermond

kuif
verbouwer
verbouwer

Bericht door kuif » zo jan 28, 2007 9:21 pm

Wij hebben net 3x een informatief gesprek gehad met een architect en die rekenen + 4 uur voorgesprek + 2 dagen tekenen a € 100,00/uur
en dan heb ik alleen de schets tekeningen, voor een serre en portaal aanbouw.
als het niet naar onze zin zou zijn gaat hij verder op uur tarief.
het blijkt zo duur te zijn.

mijntekenaar
verbouwer
verbouwer
Contacteer:

Kosten bouwkundig tekenbureau

Bericht door mijntekenaar » vr apr 06, 2007 10:14 am

Ik heb zelf een bouwkundig tekenbureau. Ik geef nooit een prijs af door de telefoon of via Internet. Ik wil namelijk altijd eerst met de mensen om de tafel. Goed doorspreken wat precies de plannen zijn. Ook wil ik altijd eerst het huis zien waar het om gaat.

Ik heb verbouwingen getekend voor 600€ maar ook van 5000€ of meer. Dus de ene klus is gewoon niet te vergelijken met de andere. Daarnaast is er veel kwaliteitsverschil en prijsverschil binnen onze adviesbranche. Niets is namelijk makkelijker als bezuinigen op de advieskosten. Je geeft gewoon minder advies. Of je zoekt bepaalde zaken gewoon helemaal niet uit en laat het verder over aan de aannemer. Ik vind dat zelf niet verstandig en ga daar dus niet in mee. Ik doe mijn werk goed of ik bedank voor de klus.

Vraag gewoon een paar offertes aan zou ik zeggen. Ikzelf reken daar nooit iets voor. Het eerste gesprek is gratis en voor het uitbrengen van een offerte reken ik ook niks. Dat doen vast meer bureau's.

Succes!

Mark
Passie voor bouwen: http://www.mijntekenaar.nl

Gesloten