Beleidsregels vrijstellingsprocedure gem.

Plaats reactie
Hans1979
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Beleidsregels vrijstellingsprocedure gem.

Bericht door Hans1979 » do jul 06, 2006 9:54 am

Hallo,

Wij willen onze woning uitbreiden aan de zijkant op de erfgrens, diepte woning 9,7 meter, aanbouw 9,5 meter diep 2.1 meter breed, 10cm uit de voor en achtergevel. Op het bestemmingsplan staat dat die ruimte niet voor bijgebouwen is, dus sowieso een artikel 19 procedure. Wij hebben de voorlopige tekeningen voorgelegd aan een medewerker bouwzaken en aan de welstandcommisie.

De welstandcommisie heeft (voorlopig) geoordeeld dat het ontwerp voldoet aan redelijke eisen van welstand.

Echter Planologisch: ik citeer "het bouwwerk bevindt zich binnen het bestemmingsplan...., op gronden van met de bestemming eengezinshuizen E1A, echter buiten het voor bijgebouwen aangewezen gebied. Wij zijn echter bereid om, met toepassing van artikel 19 lid 3 van de wet op de ruimtelijke ordening, vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan. Voor de toepassing van deze vrijstellingsprocedure zijn beleidsregels opgesteld. Aan deze regels voldoet het door u ingediende ontwerp, met uitzondering echter van de afstand van het bouwwerk tot de voorgevel van de woning( dan wel het verlende daarvan). deze afstand moet tenminste twee meter bedragen.

PROBLEEM is die 2 meter, de keuken zit bij ons aan de voorkant en de insteek van ons plan is om het woongenot te vergroten dmv van de keuken te vergroten(die is nu 2, 20 bij 3) echter door 2 meter uit de voorgevel te gaan kunnen wij dit niet realiseren en valt ons plan in duigen, nieuwe situatie zou worden open keuken van 5,5 bij 4,30 en een bijkeuken van 4 bij 2,1.

Nu willen wij ons plan wel aanpassen maar maximaal 1 meter uit de voorgevel, liever helemaal niet, maar als het niet anders kan..............

vraag: wat te doen??? en kan ik onder die beleidsregels uitkomen.

met vriendelijke groet,

Hans

schaepers
klusser
klusser

Re: Beleidsregels vrijstellingsprocedure gem.

Bericht door schaepers » vr mei 15, 2009 12:18 pm

Dat is vrijwel onmogelijk.
Dan zou de grond waar opgebouwd de bestemming wonen moeten hebben en behoren tot het bouwblok

Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers
Schaepers Bouw- & Ontwerpbureau- www.schaepers.nl - werkgebied geheel Nederland

Plaats reactie