Vergunning nodig ???

Plaats reactie
Gast

Vergunning nodig ???

Bericht door Gast » za apr 29, 2006 11:49 pm

Binnen enkele weken laten we onze voorgevel verbouwen, ipv een grote raam 2 kleine raampjes met kunststof kozijnen en een pinant ertussen en een nieuwe hardhouten voordeur met een hardhouten kozijn ,ook word de muur onder de raam opnieuw opgemetseld i.v.m. scheuren die erin zitten maar de bouwkundige zegt hiervoor geen vergunning nodig te hebben omdat we de voorgevel naar de oude situatie terugbrengen, vroeger waren hier nl in heel de straat 2 kleine ramen i.p.v.1 grote raam ! Nu hebben we dus extra dingen zoals ventilatieroosters enz ....dan doet de gemeente niet moeilijk zegt de bouwkundige, omdat we het dus in de oude staat brengen met een moderne versie maar ik vraag me af , is zo'n bouwvergunning niet verplicht en als de gemeente alsnog moeilijk gaat doen, wie betaald die vergunning dan? wij of het bedrijf die de verbouwing uitvoet ????

Alvast bedankt.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » ma mei 01, 2006 2:40 pm

Zou even een belletje naar de gemeente doen, die kunnen het zo vertellen.

Ik twijfel alleen aan het raam, de rest zou vrij moeten kunnen.

Moderne versies, daar valt de gemeente niet over. Ventilatieroosters horen bij het glas, en dat hoort nu eenmaal in een huis.

Gast

Bericht door Gast » vr mei 05, 2006 8:20 am

Wat bedoel je ermee dat je twijfelt aan het glas ? o ja...de kozijnen worden diepte kozijnen ipv vlakke, , met vlakke kozijnen kan de gemeente wel eens moeilijk gaan doen en met diepte vinden we trouwens ook mooier !

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » vr mei 05, 2006 12:22 pm

ipv een grote raam 2 kleine raampjes met kunststof kozijnen en een pinant ertussen

Isa
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door Isa » vr jun 22, 2007 9:17 pm

JA je hebt hier zeker een vergunning voor nodig, namelijk een lichte bouwvergunning. De reden hiervoor is dat je de grote van de ramen veranderd.

Fondasi
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: Vergunning nodig ???

Bericht door Fondasi » ma jul 09, 2007 7:13 am

Anonymous schreef:Binnen enkele weken laten we onze voorgevel verbouwen, ipv een grote raam 2 kleine raampjes met kunststof kozijnen en een pinant ertussen en een nieuwe hardhouten voordeur met een hardhouten kozijn ,ook word de muur onder de raam opnieuw opgemetseld i.v.m. scheuren die erin zitten maar de bouwkundige zegt hiervoor geen vergunning nodig te hebben omdat we de voorgevel naar de oude situatie terugbrengen, vroeger waren hier nl in heel de straat 2 kleine ramen i.p.v.1 grote raam ! Nu hebben we dus extra dingen zoals ventilatieroosters enz ....dan doet de gemeente niet moeilijk zegt de bouwkundige, omdat we het dus in de oude staat brengen met een moderne versie maar ik vraag me af , is zo'n bouwvergunning niet verplicht en als de gemeente alsnog moeilijk gaat doen, wie betaald die vergunning dan? wij of het bedrijf die de verbouwing uitvoet ????

Alvast bedankt.

Voor een lichte bouwvergunning moet u de aanvraag indienen met bouwtekeningen van uw huis, in dit geval het totale gevelbeeld van het huis moet voor de gemeente ook duidelijk zijn i.v.m. beoordeling van uw plan.
De aanvrager is altijd verantwoordelijk voor de vergunning, dus ook moet u de legeskosten betalen.

Mvg,

Ing. L. Galstaun
Fondasi
www.fondasi.spaces.live.com

schaepers
klusser
klusser

Re: Vergunning nodig ???

Bericht door schaepers » vr mei 15, 2009 12:15 pm

U zou ook even bij de gemeente kunnen kijken welke tekeningen aanwezig zijn. Is er ooit een tekening van de gevelwijziging van 2 kleine naar 1 groot raam ingediend? Indien dit niet het geval is weet de gemeente eigenlijk niet beter dan dat er 2 kleine raampjes waren op het moment dat u alles al weg hebt gehaald.
Als u dan de tekening weer aanhoud t.b.v de gevelrenovatie/onderhoud zou er feitelijk niets aan de hand zijn. Naar mijn idee zou dit heel legitiem kunnen zijn.

Formeel gezien moet u bij wijziging van de voorgevel v.w.b. het verkleinen of vergroten van openingen een lichte bouwaanvraag indienen.

Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers
Schaepers Bouw- & Ontwerpbureau- www.schaepers.nl - werkgebied geheel Nederland

Plaats reactie