Kun je vloerverwarming frezen in Egaline vloer??

CV Ketel, Vloerverwarming
Plaats reactie
richardv
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Kun je vloerverwarming frezen in Egaline vloer??

Bericht door richardv » do jan 17, 2008 12:45 pm

Ik heb een oud bungalow(tje) uit '67. van 70m2 en wil daar vloerverwarming al hoofdverwarming in de betonnen vloer met zand/cement dekklaag laten frezen. Nu is het alleen zo dat alle ruimtes in het huis appart gestort zijn en er dus overal hoogte vershillen zijn tussen de vloeren op sommige plekken 2 mm tot max 1 cm uitlopend.

Mijn idee was om voer verwarming te laten frezen en daarna een egaline laag te laten aanbrengen zodat alle hoogte verschillen weg zouden zijn tussen alle vloertjes zodat ik de tegel vloer in eenkeer zonder drempels kan laten door lopen.

Alleen zit er in mijn gang tussen voordeur en de slaapkamer een vierkant gat (verlaging) van 80x40cm wat 1,5cm lager ligt dan de gang/slaap kamer vloer. Kan ik dit opvullen door op de bestaande zand/cement vloer een 2e laag zand/cement aan te brengen zodat ik in iedergeval de vloerverwarming kan laten infrezen? of gaat dat loslaten??

Ander idee is om hele vloer eerst te laten egaliseren met Egaline zodat alles helemaal vlak is en daarna vloerverwarming laten vrezen, of kun je in egaline vloer geen vlr verwarming frezen??

Heel verhaal maar hoop dat iemand hier een (deskundig) antwoord op heeft??

Mvg
Richard

julien
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
Contacteer:

Bericht door julien » vr jan 18, 2008 10:56 am

Frezen in chappe/beton/egaline kan, maar is een k*twerk...
Ik zou toch eerst eens zoeken naar andere manieren.

richardv
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door richardv » vr jan 18, 2008 1:05 pm

Hoi Julien,

Heb gisteravond andere eigelijk heel simpele oplossing bedacht voor dit probleem.
Daar het "gat" +/- 2 cm lager ligt dan de rest van de vloer laat ik daar de vlr verwarming leiding op vloer vast zetten. Omdat de vloer daarna toch geegaliseerd moet worden, laat ik het gat gewoon opvullen tijdens egalisatie.

Mvg
Richard

julien
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
Contacteer:

Bericht door julien » ma jan 21, 2008 10:58 am

Ik ben niet zo goed thuis in de normen hierover, maar moet je geen dikkere uitvulling op vloerverwarming leggen?
Ik dacht dat dit enkele cm's moet zijn om een goede egale warmte te krijgen en om barsten in de vloer te voorkomen.

Plaats reactie