Ik ben voor het eerst op dit forum. Dit omdat ik ontzettend veel vragen heb en zonder advies waarschijnlijk de klus niet gaat klaren. Even wat over mijn situatie. Ik ben 6 jaar geleden in Roemenie een bedrijfje gestart en aldus daar gaan wonen. Wij (mijn vrouw en ik) hebben een stuk grond gekocht waar we als eerste een tijdelijke woning op hebben neergezet. Dit was een "kingspan"loods opgebouwd uit isolatiepanelen. We hebben deze loods een beetje aangepast en er heerlijk in gewoond. Ons ervaring met deze loods was zo goed dat we panelen erbij hebben gekocht en ons definitieve woning ervan gaan maken. Daar zijn we dus nu mee bezig, de betonnenfundering is klaar en afgelopen week hebben we de "oude woning" gedemonteerd en op de fundering opgebouwd. Eerdaags gaan we starten met het "nieuwe deel" wat aan de woning wordt gebouwd, zo krijgen we een L vorm (ter verduidelijking). Goed wat is het eerste probleem? We hebben geen gas, de hele omgeving werkt met gasflessen (dat is hier normaal
In de eerste 6 jaar hebben we op hout gestookt, nou dat hakken begin ik nu genoeg van te krijgen, dus zoek een andere oplossing. Ik zit serieus een cv-combi te overwegen die op Diesel werkt. Nu is mijn vraag, zijn er mensen met ervaring? Het huis wordt niet zo groot, slechts 72m2. Welk vermogen moet de ketel hebben?
Alvast dank voor tips en info