vloerverwarming

CV Ketel, Vloerverwarming
marco

vloerverwarming

Bericht door marco »

Ik wil vloerverwarming als hoofdverwarming gaan aanleggen in mijn nieuwe huis (gehele benedenverdieping). Nu hoor ik tegenstrijdige berichten hierover. De een vindt het fantastisch de ander zegt dat je beter toch een radiator bij kunt plaatsen. Er komt in de woonkamer ook een open haard. Kan iemand mij vertellen wat de voor- en nadelen zijn. Ik weet dat je bespaard op de stookkosten en dat het uiteraard fijn is dat je nergens meer radiatoren hoeft te plaatsen, zodat je meer vrije muren krijgt.

gr. Marco
Michel

Bericht door Michel »

Nadeel is dat niet ieder vloer bestand is tegen vloerverwarming als hoofd verwarming om dat de leidingen dichter bij elkaar liggen. Het andere nadeel is dat het langer duurt voordat het warm is. Dus als je wilt dat het snel warm word in huis is vloerverwarming geen optie en ook niet als je voor kort duur de verwarming steeds aan en uit zet.

Voordeel is inderdaad geen radiatoren cq convectoren. Voelt prettig aan als je op je sokken loopt.

Watr betreft stook kosten is afhankelijk hoe je er mee omgaat.
robertsimons

Bericht door robertsimons »

Als je vloerverwarming in de gehele onderverdieping wilt dan moet je eens kijken wat de mogelijkheden zijn tot een midden temperatuur verwarmingsketel.. Dat is stukken goedkoper in de kosten en krijg je in de toekomst ook nog eens subsidie hierover. Omdat onze regering de kraan zo'n beetje dichtgedraai heeft kan je voor een geothermische pomp zelfs geen subsidie meer krijgen, terwijl dit op het moment de meest rendabele besparing is... Tjesus, ik dwaal weer af...
*Hmmmm, doonuts!*/quote

-Homer Simpson