Inpandige verbouwing

Post Reply
JurrianMiedema
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Inpandige verbouwing

Post by JurrianMiedema »

Mijn naam is Jurrian Miedema, ben nieuw op dit forum. Ben met een grote verbouwing bezig aan een boerderij in Hoogezand en kan hier best wat advies bij gebruiken :) Het is namelijk zo dat de plafondbalken boven de woonkamer niet meer ondersteund waren, omdat de vorige eigenaar de muur waar deze op rustte in het verleden had verwijderd. Deze balken bleven in de lucht hangen door de planken die hierop gespijkerd zaten. Hier was echter niks van te zien door alle lagen afwerking die het bedekte van de onderkant. De eerst volgende muur om de balken op af te steunen zat ongeveer een meter verder. Dit was de andere muur van het halletje die ze bij de woonkamer hebben betrokken. Zo kom je nogal wat zaken tegen in het huis. Het is namelijk een oude boerderij van circa 150 jaar oud (geen monument). Dit vraagt dus om enige renovatie en aanpassing, waar het alleen maar stukken beter en veiliger op kan worden dan de huidige situatie waar ook altijd in geleefd is. Ik zou hierom een nieuwe verdiepingsvloer willen maken met hierop twee slaapkamers en een badkamer. Die zaten er voorheen niet op. Ook wordt de bestaande woonkamer groter over de breedte van het huis.
Het zijn allemaal inpandige aanpassingen. Aan de bestaande constructieve delen van het huis wordt niks gewijzigd. De buitenmuren en de gebinten/houten constructie die bij het huis alleen constructief zijn blijven onaangepast.
Heb in het verleden al eens een vergunningscheck gedaan en hier kwam uit dat ik geen verbouwing benodigd heb. Voornamelijk doordat er constructief aan het huis niks veranderd en dat het geen aanbouw of uitbouw betreft.
Dit kan ik natuurlijk verkeerd interpreteren en wil natuurlijk niet achteraf op het matje geroepen worden. Voor enige beeldvorming heb ik alvast een plattegrond en wat foto's toegevoegd. Zijn jullie van menig dat dit vergunningsvrij is of dat ik hier toch een vergunning voor moet aanvragen? Zo ja wat komt hier dan allemaal bij kijken?

Met vriendelijke groet, Jurrian

http://www.mijnalbum.nl/Album=7NUKYJVH
Post Reply