Vervangen dak

Marien

Vervangen dak

Bericht door Marien »

Hallo,

Wil het dak inclusief dakgoten gaan vervangen want dit is alweer ruim 50 jaar oud. De afmetingen zijn:
8 meter lang
5,5 meter breed
2,4 meter hoog (midden)
2 onder 1 kap woning

Wat voor zijn ongeveer de totale kosten? Ik schat €15.000 euro maar dit is nergens op gebaseerd.
Er zal geen gebruik gemaakt worden van dure materialen of speciale dakpannen dus alles standaard.

Extra vraag:
Stel je maakt een aanbouw, is het goedkoper om een plat dak te realiseren of een schuin dak tegen de bestaande woning op?
PimRitzen

Re: Vervangen dak

Bericht door PimRitzen »

Beste Marien,

Op basis van jouw gegevens is het niet mogelijk een prijsindicatie te geven. Ik zou je willen adviseren om een aantal offertes aan te vragen, mochten er dan nog vragen zijn (bijvoorbeeld: offerte onduidelijk of te hoge prijs) dan hoor ik het graag. Denk er ook aan om de kwaliteit van de dakconstructie te beoordelen en eventueel het isoleren van het dak.

Verder is een hellend dak in beginsel duurder dan een plat dak. In sommige gevallen liggen de kosten dicht bij elkaar. Afhankelijk van de gewenste oppervlakte is het belangrijk om ook te denken aan het wenselijke woongenot en de esthetische aspecten.

Vriendelijke groet,

Pim Ritzen
Uw probleem is onze uitdaging!
http://www.rkba.nl
[verwijderd]