dakkapel maken

Plaats reactie
cees
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

dakkapel maken

Bericht door cees » ma okt 27, 2008 3:35 pm

goedenmiddag!

ik ben nieuw hier op het forum, maar gelukkig niet nieuw in het klussen..
ik hoop dat ik er goed aan doe om een nieuwe thread te openen (kon hem niet zo snel in een andere plaatsen.

ik zit met de gedachte te spelen om een een dakkapel op mijn huis te plaatsen: ik slaap op de vliering, (lekker veel ruimte in de rest van het huis) en daar wil ik misschien wat meer ruimte aan toevoegen.

vanuit technisch oogpunt (oud huis) en kostentechnisch oogpunt (ik wordt niet blij van de prijzen van kant en klare kapellen, laat staan dat je iemand laat komen om het erop te zetten..)
daarom zit ik er aan te denken om dat misschien zelf te doen.
let vooral op het woordje 'misschien' : als er teveel haken en ogen aan zitten, dan zie ik er misschien alsnog vanaf..

kozijn en glas kan ik aankomen, maar waar moet ik verder op letten, en mag dat zomaar?
enkele punten die misschien handig zijn om te weten:
kapel komt tussen twee draagbalken, zijn dus geen opvangconstructies nodig etc.
ik weet dat ik een lichte bouwvergunning nodig heb, maar hoe zit dat verder met bouwbesluit e.d. ?
(kapel komt aan achterkant huis)

ben net na 2 jaar klussen 'klaar' met het huis, maar het kriebelt alweer..

Aad Hoekstra
Bouwkundige
Contacteer:

Re: dakkapel maken

Bericht door Aad Hoekstra » do feb 11, 2010 10:46 pm

Beste Cees,

Het lijkt me verstandig dat je er eerst een goede bouwundige bij haalt. Dan be je misschien een paar honderd euro voor het advies kwijt en wat meer als hij de vergunning voor je aanvraagt. Je zet in een paar regels een heel regiment vragen neer die niet in een paar minuten zijn te beantwoorden.
Een klusser als jij kan die dakkapel er zeker in krijgen maar het geheel moet altijd voldoen aan de wet, het bouwbesluit dus. Afgezien daarvan is het toch ook een prettig idee dat je lang kunt genieten van een dakkapel die op verantwoorde wijze geplaatst is.

Met vriendelijke groet,
Aad Hoekstra.
<a target="_blank"a href="http://www.ikoo.nl">bouwkundig tekenwerk en advies</a>

Plaats reactie