Kosten Dakopbouw ipv 60 graden dak

Plaats reactie
ngnlf
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Kosten Dakopbouw ipv 60 graden dak

Bericht door ngnlf » vr feb 05, 2010 11:14 pm

Wij willen ons dak uitbouwen naar een rechte gevel die op de scheidingsmuur van de garage/Bijkeuken/gang (alle platdak) met het schuine dak. Deze gevel zal een glazen gevel zijn met kunststof kozijnen. Bestaat uit 3 rijen boven elkaar glas, en over de lengte 12 ramen per rij. Op de middelste rij zijn de buitenste 4 ramen aan iedere zijde (dus 8) van colorglaspaneel of isopaneel en boven in terplekke van schoorsteen en ketel ook 2 stuks. Zie 3 d impressie. voor en achterkant met kunststof rabatdelen (keralit). Opbouw is ca 8,5 m lang en gevel zal ca 5 meter hoog zijn. Platdak naar (iets onder de nok) is ongeveer 2,5 meter...
Binnenafwerking doen we zelf, maar vermoedelijk wel een staalconstructie nodig en de vloeren moeten worden uitgebreid. Onderste laag onder de onderste ramen, zou ik van baksteen (zelfde als van huis) willlen maken en de hoeken van de opbouw zou ik ook kolom van baksteen willen maken. Let niet op de hele kleine driehoekjes kozijnen, dat wordt beter verdeeld.

Wat zou zoiets orde grootte kosten?
En wat als dit op de buitenmuur van de garage/bijkeuken/gang gezet zou worden?
Iemand ervaring met dit, zou dit moeilijk zijn in bouwaanvraag? We wonen op de hoek aan een parkeerterrein. Op het platte dak (wil ik van epdm) kunnen we nu zonnepanelen en warmwateropwekking plaatsen (gevel is op noord, maar nu op het platdak bovenop is dus zuid en zitten we niet meer in onze eigen schaduw of die van de buurman....
Bijlagen
Zijvoortopaanzicht.jpg
zij voor aanzicht.
Zijvoortopaanzicht.jpg (195.16 KiB) 4919 keer bekeken

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Kosten Dakopbouw ipv 60 graden dak

Bericht door Herman » za feb 06, 2010 5:26 pm

Ik kan je geen raming geven, dat is niet mijn vakgebied. (als ik het over mijn vakgebied zou hebben, zou ik zeggen dat je er een polyester dakbedekking op moet gooien...)

Wel moet ik zeggen dat je het mooi bedacht hebt. Daarvoor hulde! Ik denk dat je dit nog wel voor elkaar krijgt bij de gemeente, maar als je het wil doortrekken boven de garage, denk ik dat ze afhaken.

Gebruik idd ook het platte dak argument mbt milieuaspect, daar zijn ze tegenwoordig wel gevoelig voor.
Inactief account

Plaats reactie