Kosten dakopbouw

Plaats reactie
davidov-33
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Kosten dakopbouw

Bericht door davidov-33 » vr mar 21, 2008 4:38 pm

We zijn ons aan het oriënteren op het plaatsen van een extra verdieping (dakopbouw) op ons huis. Het is een dakopbouw van ongeveer 9x4x2.47
met een platdak.

Wat zou een indicatie van de kosten zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.

RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Bericht door RvdB » za mar 22, 2008 10:58 am

reken op zo'n €40.000,- tot € 50.000,- excl BTW, dat ben je altijd wel kwijt.
afhankelijk van de afwerking, aantal muren, kozijnen, sloopwerkzaamheden etc.

2,47m is wel een rare hoogte; reken voor het dak met plafonds(balklaag??) zo'n 30 cm dikte, Je houd dan nog 2.17m over, dan komen je vloeren daar nog bij, zo'n 5 cm, dan zit je op 2.12 meter. Een binnendeur met een hoogte van 2,11 past dan al niet meer.

bhmmessink
verbouwer
verbouwer

Re: Kosten dakopbouw

Bericht door bhmmessink » vr sep 12, 2008 8:18 pm

Beste Davidov-33,

Kijk eens op de interessant website *********
Hierop vind je bijna alle informatie m.b.t. kosten en techniek over bouwen en verbouwen.
Na het ingeven van je postcode vind je onder Woningen, verbouw, projectgalerij, dakopbouw een indicatie van de kosten en een indicatie van de afwerking. De opbouw van jouw is ca. 90 m3 en heeft een oppervlakte van 36 m2. Met de prijzen die op de website staan heb je een aardige indicatie.

Groeten en succes

*Dit is een forum wil je hulp bieden dan graag, voor een linkvermelding verwijs ik je naar http://partners.bouwlink.nl

pjleenman
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door pjleenman » ma jul 26, 2010 5:32 pm

Kijk eens op de website http://partners.bouwlink.nl

* Beste heer Leenman. U heeft de 2e post niet gelezen, blijkbaar...

ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser
Contacteer:

Bericht door ARduo » di jul 27, 2010 9:39 am

davidov-33 schreef:We zijn ons aan het oriënteren op het plaatsen van een extra verdieping (dakopbouw) op ons huis. Het is een dakopbouw van ongeveer 9x4x2.47
met een platdak.

Wat zou een indicatie van de kosten zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
De kosten die Rvdb opgeeft komen inderdaad aardig overeen met de kosten die je kwijt zal zijn.

Tevens moet je nog rekening houden met kosten van bouwkundig tekenbureau inzake de bouwaanvraag en constructieve berekeningen. En ik zou kiezen voor een vrije hoogte van minimaal 2.40m, hierdoor wordt je dakopbouw wel hoger.

Verstandig is ook om na te gaan tot hoe hoog je mag bouwen (bestemmingsplan) bij de gemeente na te gaan.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ons te allen tijde pm-en of mailen op info@arduo.nl.

met vriendelijke groet,

ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
info@arduo.nl

Plaats reactie