Lateien binnen en buiten verbonden met elkaar? geen folie??

Plaats reactie
willem36
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Lateien binnen en buiten verbonden met elkaar? geen folie??

Bericht door willem36 » di mar 06, 2007 12:03 am

Bij het nader bestuderen van de aanbouw door de aannemer zagen wij het volgende:
De binnenlatei is gelast aan de buitenlatei en ze zijn nu al aan het roesten.
Is hier nu een koudebrug gecreeerd??
De isolatie die er tussen is gestopt is op sommige plaatsen vochtig tot nat en raakt zowel de binnen en buitenlatei.
Als we verder omhoog kijken zien we de dakplaten zitten tussen de lateien in. De lateien zijn voorzien van menie maar roesten nu al. Mogen die ook vastzitten met specie?
Omdat je er nooit meer bij kunt aan alle zijden verwacht ik dat dit toch veel roestplekken op de kozijnen zal veroorzaken en roestdoorslag aan de binnenzijde op den duur.
Wat is de gebruikte houtsoort van de dakplaten en kan iemand hier iets van zeggen en of dit de juiste platen voor dit doel zijn?

Wat is hier allemaal fout? :cry: :cry: HELP HELP mensen met advies[img]http://i148.photobucket.com/albums ... jpg[/img]

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » do mar 08, 2007 11:15 pm

Dakplaten zijn van OSB en een veel gebruikte plaat voor een dak van een uitbouw.

Je moet me even een beetje helpen met de constructie want ik kan het niet goed beoordelen van de foto's

Is er nu voor het buitenspouwwblad een L-profiel gebruikt welke vastgelast is aan het H-profiel die het binnenblad opvangt ?

Hoe dik is de isolatie die gebruikt is en hoe breed is de spouw ?

IS er voor het buitenblad geen gepoedercoat L-profiel gebruikt?

KAn je een aangezichts foto van het kozijn + uitbouw plaatsen?
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

willem36
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Bericht door willem36 » vr mar 09, 2007 12:08 am

Rick schreef:Dakplaten zijn van OSB en een veel gebruikte plaat voor een dak van een uitbouw.

Je moet me even een beetje helpen met de constructie want ik kan het niet goed beoordelen van de foto's

Is er nu voor het buitenspouwwblad een L-profiel gebruikt welke vastgelast is aan het H-profiel die het binnenblad opvangt ?

Hoe dik is de isolatie die gebruikt is en hoe breed is de spouw ?

IS er voor het buitenblad geen gepoedercoat L-profiel gebruikt?

KAn je een aangezichts foto van het kozijn + uitbouw plaatsen?
Wat je ziet is de binnenkant van de aanbouw.
Het is een L-profiel gemenied. Aan de buitenkant zit ook eenzelfde L-profiel met menie. Deze zijn aan elkaar vastgelast zodat de lateien aan elkaar zitten. Hoe breed de spouw is kan ik zo niet zien omdat ik gelijk tegen de dakplaten aankijk zou ik in de offerte kunnen nakijken. Ik dacht 100mm. Hoe dik de isolatie is zou ik ook moeten nakijken indien nodig.

de buitenlatei(L-vorm) zit onder de stenen aan de buitenzijde zeg maar 3cm vanaf het einde. Als ik daar door de stootvoeg net boven de latei kijk dan kijk ik daardoorheen recht op de latei. Dus mijn idee blijft dat er geen dpc folie zit ook al wordt er gezegd dat deze er voor 100% zit. Maar ik zou zeggen waar dan. Er wordt gezegd dat deze vanaf het dak loopt en dan over de buitenste latei is ingewerkt. Deze zou dan toch over het latei heen moeten zitten zodat ik deze kan zien? Hopenlijk zijn de antwoorden voor zover voldoende.
Van die OSB kan wel kloppen, maar is dit underlayment?

Michiel_H
verbouwer
verbouwer

Bericht door Michiel_H » do sep 27, 2007 5:07 pm

De foto's zijn mij ook niet helemaal duidelijk. Maar het is snel duidelijk dat er iets niet klopt.
- Roestvorming mag niet.
- Als je door een open stootvoeg kijkt moet je een folie zien zitten. De folie mag trouwens ook achter de latei zitten, boven het kozijn. Maar daar zit die ook niet aangezien de lateien aan elkaar zitten.
- Ik ga er vanuit dat het een verblijfsruimte is en dus verwarmd. Twee lateien aan elkaar mag dus ook niet, je hebt een koude brug en geen kleintje..

Schakel een branchevereniging in of iets dergelijks.. Of heb je een beun gehad?

Plaats reactie