veiligheid woning ontstaan scheuren

Plaats reactie
ahbartv
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

veiligheid woning ontstaan scheuren

Bericht door ahbartv » za sep 13, 2008 3:33 pm

Hallo,
Ik heb een leken vraag.
Ik woon in een huur appartement op de tweede en derde verdieping. De woning beneden ons wordt momenteel verbouwd tot woning. Daar vinden veel constructie/sloop werkzaamheden plaats door een aannemer. De woning is van 1890.
Nu zijn er van de week in de hele woning, voornamelijk op de binnenmuren in stucwerk scheuren ontstaan. Het lijkt erger te worden. Het lijkt alsof dat ook gebeurd als er niet gewerkt wordt, maar daar ben ik niet zeker van. Ik weet op een gegeven moment niet meer welke scheuren nieuw zijn, of van enkele dagen geleden.
Het zijn allemaal haarscheuren, waarbij op sommige plaatsen het stucwerk opbold. De scheuren lopen voornamelijk diagonaal. Mijn grote zorg is dat de woning al oud is en de vloer rond loopt. In het midden is het ongeveer 5 cd lager dan aan de zijmuren. Dit was overigens al langer zo. In ieder geval toen wij in de woning kwamen vorig jaar. De scheurtjes lijken daarmee samen te hangen. Beneden diagonaal omhoog richtingmidden en boven diagonaal naar beneden naar het midden.

De bouwer zegt dat het niets is en dat het scheurtjes in stucwerk zijn, ontstaan door de trilling van de werkzaamheden. De draagmuren lijken namelijk niet aangetast. Maar in hoeverre denken jullie dat het veilig is?

bliek79
bouwer
bouwer

Re: veiligheid woning ontstaan scheuren

Bericht door bliek79 » zo sep 14, 2008 10:07 am

hallo,

misschien is het verstandig om vanaf dit moment een foto dagboek te gaan bij houden dan kan je per dag zien of er iets veranderd aan je muren ook zou ik de eigenaar van het pand op de hoogte stellen van wat er allemaal gaande is zodat hij ook eventueele schade kan gaan verhalen op de aannemer voor het herstel werk wat zou moeten kunnen gaan gebeuren in de woning hoop dat je wat met deze info kan,

suc6

groeten stefan

Tommus
verbouwer
verbouwer

Bericht door Tommus » di nov 11, 2008 9:08 am

of een potloodstreepje bij het begin/eind van de scheur..

PimRitzen
klusser
klusser
Contacteer:

Bericht door PimRitzen » ma jul 06, 2009 7:27 pm

Beste ahbartv,

Naar aanleiding van je informatie heb ik een aantal vragen, wellicht kunnen die helpen in de kwestie met de aannemer.
  • Heeft de aannemer geen foto's gemaakt van de situatie voor de verbouwingswerkzaamheden? Normaal gesproken is dit namelijk gebruikelijk, vooral bij risicovolle projecten.

Is er scheurvorming waarneembaar aan de buitenkant van de woning?

Hoe staat het met deuren en ramen, zijn deze nog gemakkelijk te openen?
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je echter nog vragen hebben, neem dan gerust contact met mij op. Je kunt mij bereiken op e-mailadres: info@rkba.nl.

Met vriendelijke groet,

Pim Ritzen
http://www.rkba.nl
Uw probleem is onze uitdaging!
http://www.rkba.nl
info@rkba.nl

Plaats reactie