hallo
ik wil vloer verwarming leggen maar er moer ong 2cm van mijn betonvloer af. nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik dit het beste kan doen en met wat voor machine?
2cm van vloer af
- RvdB
Re: 2cm van vloer af
Normaliter wordt er geen 2 cm van de gehel vloer afgehaald als je in een bestaande vloer slangen wilt leggen, maar worden er sleuven gezaagd waarin de slangen gelegd worden. Vervolgens stort je de sleuven aan met vloerenspecie en (indien nodig) egaliseer je de gehele vloer.
- vreesje
maar ik wil geen sleuven laten frezen, dan verlies ik te veel warmte.
- RvdB
Ik zie niet in waarom je dan meer warmte zou verliezen... De sleuven worden 2,5 cm diep ingezaagd en vervolgens uitgehakt dus de situatie is het zelfde als wanneer je 2 cm van de gehele vloer af zou halen. Het is overigens niet te doen om fatsoenlijk 2 cm van een betonvloer af te halen.
Als je vloerverwarming in een bestaande vloer wilt maken zijn er 2 goede opties:
1: de huidige vloer is al geïsoleerd. In dat geval wordt het opgelost met sleuven zagen.
2: de huidige vloer is niet geïsoleerd. In dat geval is het beste heel de vloer te verwijderen en een nieuw geïsoleerd vloerpakket te maken.
Als je vloerverwarming in een bestaande vloer wilt maken zijn er 2 goede opties:
1: de huidige vloer is al geïsoleerd. In dat geval wordt het opgelost met sleuven zagen.
2: de huidige vloer is niet geïsoleerd. In dat geval is het beste heel de vloer te verwijderen en een nieuw geïsoleerd vloerpakket te maken.