Verder heb ik het bad eruit gehaald en op die plaats komt een inloop douche met en easydrain afvoergoot (wand model) en een glaswand op de tegels (ik neem aan dat deze wand wel een paar mm. van de vloertegels af blijft...). Het gat van het bad wil ik eerst met de bestaande dekvloer gelijk maken (ca. 6-7 cm hoogte). De goot komt dan ook in het op te vullen gat te liggen in de specie (of wat jullie dan ook adviseren)
Daarna voor de hele badkamer of in ieder geval vanaf ca. 1 mtr. buiten de douchewand een lichte afschot naar de afvoergoot proberen te creeren. De nieuwe tegels zijn 40x40. die ik met Schonox SK wil lijmen. (wandtegels met Schonox HTL (kost wat, maar dan heb je ook goed spul, heb ik me laten vertellen). Volgens de beschijving van de afvoergoot kan ik het best beginen te tegelen vanaf de afvoergoot.
Nu heb ik een paar vraagjes:
Wat kan ik het beste gebruiker voor het volstorten van het gat waar het bad gestaan heeft (hoogteverschil met de dekvloer ca. 6-7 cm) ?
Op de plek van waar het bad gezeten heeft kijk ik op van die Nehobo vloerplaten (gemetselde holle rode) baksteek met wapening.
In dit gat lopen ook de koperen waterleidingbuizen. die onder deze te storten laag komen liggen.
Kan ik voor egalisatie cq. wegwerken van het afschot naar het oude afvoerputje egaline gebruiken en dit in bv. 2 lagen aanbrengen of zijn er betere (goedkopere !!) produkten voor het wegwerken van 3 cm. hoogteverschil (al eens bij de bouwmarkt gekeken naar produkten van beamix, eurocol etc., maar wordt er niet zoveel wijzer van) ?
Kan ik voor het creeeren van wat nieuw afschot egaline gebruiken ? Het lijkt me dat dit de stekt vloeit om met bv. een rei of spaan afschot te krijgen, of moet ik het dan gewoon wat dikker maken ?
Volgens de produkt info hoeft het niet, maar moet ik de geegaliseerde vloer nog voorbehandelen, voordat ik met de tegellijm aan de gang ga?
Bij voorbaat dank voor de reactie
Peter.
[/quote]