Electriciteitskabel geraakt met boren... en nu?!

xtrafuzz

Electriciteitskabel geraakt met boren... en nu?!

Bericht door xtrafuzz »

Met boren in de muur, heb ik bij het laatste gaatje (van de tien) een electriciteitskabel geraakt.
Als ik de zekering er weer induw, doet het stopcontact en het licht enz. het wel, maar wat moet ik met die "open draad" doen waar ik uiteraard niet aan kan komen?
Herman

Bericht door Herman »

Als je het helemaal officieel wil doen, dan hak je de leiding uit, vervangt een gedeelte, en trekt nieuwe bedrading. (en smeert de wand weer af, natuurlijk)

Eventueel kan je een stukje uithakken, en over het PVC een stukje PVC pijp van 19mm lijmen. Dan is in ieder geval de leiding weer dicht.
De bedrading zou ik sowieso vervangen.
Inactief account
xtrafuzz

Bericht door xtrafuzz »

Als ik in het gat kijk, ze ik wel een stukje kabel die is geraakt (grijze), maar ik zie niks van pvc. Kan dat?

Als 'ie maar een beetje is geraakt (wat ik niet kan bepalen met mijn expertise, maar stél dat), kan ik het gat dan gewoon dichtsmeren en hopen dat het op die manier is opgelost?
julien

Bericht door julien »

De zekering is gesprongen, dus de isolatie is om zeep.
Gewoon dicht doen lijkt me zeker geen goed idee...
Ik ben ook niet heiliger dan de paus. Ik denk dat ik het gat wat zou uitkappen en even goed kijken wat er aan de hand is met die draad en die plaatselijk herstellen.
xtrafuzz

Bericht door xtrafuzz »

Bedankt voor de tips! Het lijkt opgelost...