Mijn 1e huisje kopen in Zaandam Funderings vraag

Plaats reactie
rootje
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Mijn 1e huisje kopen in Zaandam Funderings vraag

Bericht door rootje » ma feb 21, 2011 1:08 pm

Beste mensen van het Bouwlink Forum.
Erg handig dat dit bestaat en dat je interessante informatie kan krijgen van kundige mensen! Dank alvast :D

Ik ben Rootje en ga voor het eerst mijn eigen huisje kopen. Ik wil graag in Zaandam gaan wonen want het is betaalbaar.

Nu heb ik 2 super leuke huisje gevonden, alleen ze zijn oud en dus zijn er de nodige fundering vragen.

Hier de 2 huisjes:

http://www.funda.nl/koop/zaandam/huis-4 ... ddijk-283/
Deze heeft zoals jullie kunnen zien op de 1e foto al een aardige verzakking aan de ene kant.
Dat zie je bij het bordje tekoop en bij het raam.
Ik ga morgen de officiele bezichtiging doen maar heb zaterdag al een kijkje genomen.
Deze huisjes liggen wel een stuk lager dan de normale huizen rondom. Die zijn meer op een dijk gebouwd dus op dat opzicht wel positief misschien omdat er dan minder kans is dat de palen boven waterniveau gestaan hebben. maar goed, het kan natuurlijk ook te maken hebben met de lengte van de palen haha. Ik heb navraag gedaan bij de makelaar en die zegt dat er niks bekend is mbt fundering.
Een onderzoek kost 1500 euro +- en de gemeente zaandam kan daarbij helpen. De hulp pot van de gemeente voor funderings aanvragen is al op, en stopt nu finaal in mid juni dus weinig kans dat je daar nog bij mag komen. Nu hij vraag wel erg veel en is al 10d gezakt in prijs maar ik vind het alsnog een flink bedrag voor die ruimte. Boven is ook maar 1 doorlopende slaapkamer en niet 2 zoals aangegeven is. Het is aan de andere kant wel een super leuk huisje en was er direct verliefd op.
Hoe risicovol is het om deze aan te kopen, en enige info over dit soort typische zaanse huisjes is altijd welkom.

http://www.funda.nl/koop/zaandam/huis-4 ... straat-30/
Dit is een heel ander verhaal. Ik heb navraag gedaan over de fundering en hier kwam het volgende uit vanaf de makelaar:
===============================
De woning is gebouwd in 1910 en gefundeerd op kleef.

10 jaar geleden is er een bouwkundig onderzoek naar de woning gedaan. Toentertijd is geconstateerd dat er in het verleden behoorlijke zakkingen hebben plaatsgevonden. Momenteel zijn er nauwelijks zakkingen, maar bij kleefpalen valt nooit uit te sluiten dat in de toekomst funderingsherstel moet worden uitgevoerd.

De fundering van de woningscheidende muur met de buren is wel vernieuwd.
================================
Is kleef een betrouwbare soort fundering of juist niet.
Is het een voor of nadeel dat de buren de fundering wel al gedaan hebben?
Hoe risico vol is het om dit huis te kopen sinds dat en nu nauwelijks verzakkingen zijn voorgekomen.

Het is natuurlijk een beetje koffie dik kijken maar ik ben ICT'er en de meeste mensen hier hebben verstand van funderingen. Dus elk advies is meegenomen.

Alvast bedankt voor jullie advies!

rootje
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: Mijn 1e huisje kopen in Zaandam Funderings vraag

Bericht door rootje » do feb 24, 2011 9:44 am

Jammer dat er totaal nog geen reactie is :cry:

Het 1e huisje is al helemaal geen optie want deze is echt te klein.

Ik ben zelf 2.01 in lengte en dit werd me echt te klein.

boertje125
klusser
klusser

Re: Mijn 1e huisje kopen in Zaandam Funderings vraag

Bericht door boertje125 » za feb 26, 2011 11:21 am

huisje 1 is al afgevallen lees ik.

huisje twee.

Je geeft aan dat 1 van de gemeenschappelijke bouwmuur reeds is hersteld.
Je kan er dus van uitgaan dat het pand in de tijd gaat scheef zakken.
En ooit ook aan de beurt komt voor een herstel.
dat kan over 1 jaar zijn maar ook over 50 jaar

De achtergevel ziet er overigens slecht onderhouden uit.
dat is ook een puntje van aandacht
doe het goed ook als het anders kan

Plaats reactie