Ik moet voor een deel van mijn eindwerk voor school informatie opzoekken als er iemand een oplossing weet of een site met oplossingen laat het mij weten de vraag gaat als volgt
Het terras is mee met het huis in beton gefundeerd tot op 2.5 meter achter de gevel. De tuinarchitekt heeft de tuin getekend en een terras voorzien dat tot 4 meter achter de gevel uitkomt.Hoe kan je de bestaande fundering van het terras vergroten zonder dat er later zich problemen van barsten of verzakkingen voordoen?
liefst meer als 1 oplossing ik weet al da ge kunt verankeren maar zou nog oplosingen moetten hebben maar als julie site weet met de uitleg en eventueel foto's mag je die gerust doorsturen of link zetten
hartelijk dank opvoorand
de bestaande fundering van het terras vergrote
- Sylvester
Re: de bestaande fundering van het terras vergrote
een dillatatie toepassen tussen de 2 delen.
hoe is het huidige huis/terras gefundeerd?
en ik begrijp niet helemaal hoe de situatie is, wanneer het terras gefundeerd is
en ik begrijp niet helemaal hoe de situatie is, wanneer het terras gefundeerd is
www.bouwkunde.tk
Het forum voor en door bouwkundigen!
Het forum voor en door bouwkundigen!
- greg88
Re: de bestaande fundering van het terras vergrote
Forumlid schreef:een dillatatie toepassen tussen de 2 delen.
ze herbben de fundering van het huis en het terras tesamen gegoten maar nu moet ik een manier vinden om het terras te vergroten dus fundering tegen gieten maar de 2 fundaties mag later niet scheuren of verzakken en ik weet da ge vb kunt verankeren maar ik moet de technise details daarvan hebben hoe welke matreialen enz maar dat is 1 oplossing en heb er nog nodig