fundering aan bestaand werk

gregory

fundering aan bestaand werk

Bericht door gregory »

Hallo allemaal,

In een eerdere post heb ik al eens aangegeven dat er een aanbouw aan de woonkamer gemaakt gaat worden en dat de aanpandige berging verlengd wordt.

Nu is het dan eindelijk zover en de eerste stappen zijn gezet. De bekisting van de aanbouw van de woonkamer is geplaatst en de verlenging op de bestaande fundering van de berging is vandaag gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Hierover heb ik een paar vraagjes; hoe kijken jullie aan de hand van deze foto`s er tegenover en is het niet zo dat de bekisting van de aanbouw woonkamer aansluitend op de bestaande woonkamer (niet op de foto`s te zien), het beton moet worden vrij gehakt en op het al bestaande betonijzer moet worden vast-gelast of ben ik dan erg sceptisch?

Groet,

Pietje Precies :wink:
Rick

Re: fundering aan bestaand werk

Bericht door Rick »

Ligt er maar helemaal aan hoe de fundering berekend is.
Meestal worden er een paar stekenden in de bestaande fundering geboord en chemiscche ankers verlijmd en vervlogens gevlecht aan de nieuwe wapenings korf.

Met een ijzerdraadje dus en niet lassen
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
EPA adviseur

Bericht door EPA adviseur »

Klopt Rick,

Er gaat meestal meer fout met de dekking van de wapening. Controleer of er 2,5cm dekking is tussen de wapening en de funderingsbekisting. Ook de paalkoppen moeten schoon gespoeld zijn voor de stort.

Ps. Laat ze het afval eens opruimen dit veroorzaakt maar ongelukken.
RvdB

Bericht door RvdB »

Stekken inboren met chemisch anker is de manier.
Herman

Bericht door Herman »

En idd, een klerebende. Laat ze de boel opruimen. Werkt een stuk prettiger, dus minder fouten.
Inactief account